سایپا در فروش قطعات یدکی و توسعه سهم بازار رکورد زد
کد خبر: ۴۰۵۶۵۶
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
سایپا یدک در فروش قطعات یدکی و توسعه سهم بازار رکورد زد تا نقش خود را به صنعت خودرو دیکته کند.

تخت گاز سایپا یدک در تولید و توزیع قطعه

خودرو مجموعه‌ای از هزاران قطعه است که با دقت طراحی و تولید شده، کنار هم قرار گرفته، در قالب خودرو از خط تولید عبور کرده و پس از کنترل کیفیت نهایی، بدست مشتری رسیده است. اما همواره چالش جدی کار نکردن یکی از قعطه‌ها در تمامی محصولات از جمله خودرو مشاهده می‌شود، مشکلی که تولید و تولیدکننده را به چالش می‌کشاند. برای مدیریت این معضل، سالهاست گزینه مناسب خدمات پس از فروش (گارانتی) تعریف شده است. مشکلات پس از تولید و تحویل، در تمامی خودرو‌ها حتی ان‌هایی که بازار‌های جهانی را در قبضه خود دارند، مشاهده می‌شود، به نوعی که بار‌ها شاهد از رده خارج کردن خودرو‌های خاص از شرکت کننده‌های بزرگی همچون تویوتا بوده ایم.

معضل قطعات چینی

در ایران شرایط متفاوت است و با چالش جدی قطعات معیوب از نوع بی کیفیت چینی رو به رو هستیم. امروزه دیگر سخن از قطعه اصلی نیست، بلکه سخن از قطعات تولید ایران است. قطعات چینی به اندازه‌ای بی کیفیت شده که قطعات تولید شرکت‌های داخلی یک امتیاز محسوب می‌شود. به عبارت بهتر قطعات ایرانی به اندازه‌ای کیفیت قابل قبولی دارد که مصرف کننده ترجیح می‌دهد آن‌ها را خریداری کند.

برندسازی قطعات ایران

بسیار باعث خرسندی است که قطعات تولید ایران، برند محسوب می‌شود. در حالی که قطعات چینی و حتی کره‌ای یا فرانسوی هیچ تضمینی ندارد، قطعات تولید ایران در صورتی که رضایت مشتری را جلب نکند، بسادگی پس گرفته یا تعویض می‌شود. این شرایط نشان می‌دهد که تا اندازه توانسته ایم در زمینه تولید داخل نقش آفرین باشیم.

سایپا یدک اصل

تولیدکنندگان قطعات خودرو به بخش‌های گوناگون تقسیم می‌شوند که به صورت پیمانکاری با خودروسازی‌ها همکاری می‌کنند. در این بین سایپا یدک نقش برجسته‌ای دارد. کیفیت قطعاتی که آرم سایپا یدک را دارد، به اندازه‌ای بالاست و جلب رضایت کرده که به عنوان برند محسوب می‌شود. امروزه برای خرید یک قطعه با صراحت تاکید می‌شود که برچسب سایپا یدک را داشته باشد. حتی عده‌ای فرصت طلب با جعل بسته بندی سایپا یدک، سعی می‌کنند قطعات خود را بفروش برسانند که همین امر باعث شده فروشندگان قطعه به صراحت اعلام کنند سایپا یدک اصلی دارند.

 

بیشتر بخوانید:

بالا بردن کرامت ایرانی با داخلی‌سازی در سایپا



پاسخگویی با تمام توان

در این رابطه مدیرعامل سایپایدک از تحقق هدف فروش قطعات یدکی در آبان ماه و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مشتریان خبر داد. مجتبی معظمی با اشاره به اهداف سایپایدک در تحقق اهداف فروش قطعه و توسعه سهم بازار، گفت: با همکاری شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌ها و تلاش کارکنان در آبان ۱۴۰۲، موفق به عبور از رکورد فروش قطعه شدیم و قطعا این روند تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.

رکوردزنی‌های فروش

مدیرعامل سایپایدک با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که در سال‌های اخیر در سایپایدک انجام شده، توانستیم بطور مستمر و در طی یک سال چندین بار رکورد فروش قطعات یدکی را محقق کنیم گفت: با حفظ رویکرد تامین به موقع قطعات، میانگین ماهیانه فراوانی خودرو‌های متوقف در اثر کمبود قطعه به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و بر این اساس، حجم پرونده‌های ناشی از خودرو‌های متوقف کاهش یافته که دستاورد بزرگی برای شبکه خدمات پس از فروش سایپا به شمار می‌رود.

بدنبال رتبه نخست رضایت


معظمی ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، رضایت حداکثری مشتریان تامین شود و گفت: امیدواریم بار دیگر بتوانیم رتبه نخست خدمات پس از فروش را کسب کنیم. او به موفقیت‌های سایپایدک در عرصه مبارزه با قطعات تقلبی اشاره کرد و گفت: با تبین و ابلاغ سیاست‌های کلان وزارت صمت در زمینه مدیریت بازار قطعات یدکی و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، سایپایدک نیز ضمن استقبال از این طرح، نقش فعالی در اجرای موثر شبکه نمایندگی‌های مجاز و عاملین فروش ایفا کرده و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته تا ضمن اجرای دقیق این طرح، دسترسی مصرف کنندگان به قطعات اصلی و با قیمت مناسب را تسهیل کند.

مبارزه با شبکه قاچاق

معظمی در ادامه به تشریح اقدامات سایپایدک در زمینه مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی پرداخت و با مهم دانستن رویکرد مبارزه با قطعات تقلبی در افزایش فروش قطعات یدکی، گفت: در نخستین اقدام، کارگروه ویژه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و قاچاق با مشارکت تمامی شرکت‌های گروه تشکیل شد. او افزود: عضویت در سامانه جامع تجارت وزارت صمت، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور دریافت کد شناسه کالا و کد رهگیری و نصب بر روی قطعات یدکی از دیگر اقدامات انجام شده است که در فاز اول، این طرح قطعات اعلامی وزارت صمت دارای کد شناسه کالا و رهگیری شدند و در ادامه به صورت داوطلبانه، بر روی سایر قطعات نیز در حال اجراست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: