April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۸۷
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
تبدیل قشم به جزیره نوآوری یکی از برنامه‌های مهمی است که در دولت سیزدهم در دست اقدام قرار گرفته و همکاری‌های منطقه آزاد قشم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای دستیابی به این هدف افزایش یافته است.

گام‌های مقدماتی منطقه آزاد قشم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای تبدیل قشم به جزیره نوآوری

برای رسیدن جزیره قشم به واسطه اقدامات انجام شده و ابتکارات خلاقانه در راستای دستیابی به توسعه و اکوسیتم تجاری جدید، به عنوان جزیره نوآور در کشور شناخته خواهد شد.

حضور استارآپ‌های پویا، تجارت‌های نوآورانه، رشد کسب و کار‌های مدرن، استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ویژگی‌های فضای اقتصادی این جزیره خواهد بود که در آن تلاش می‌شود اکوسیستمی ایجاد شود که هم پول، و هم استعداد و تجربه را در بر بگیرد.

از همین روی استفاده از تجربیات و مسیر طی شده در جزیره قشم می‌تواند کمک شایانی به برنامه ریزی مناسب برای توسعه پایدار جزیره داشته باشد. تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری به منظور هم افزایی در راستای تبدیل قشم به جزیره نوآور امضا شود.
گام‌های مقدماتی منطقه آزاد قشم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای تبدیل قشم به جزیره نوآوری

طی دو ماه گذشته در راستای رسیدن به توافق نامه فی مابین معاونت علمی و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ریاست‌جمهوری و منطقه آزاد قشم گام‌های عملی و مقدماتی متعددی بر داشته شده و سفر ماه گذشته هیاتی از ریاست جمهوری به جزیره نوآور کره جنوبی به همین منظور بود.

توافق نامه مزبور و گام‌های اجرایی مزبور، در راستای تبدیل جزیره قشم به جزیره نوآوری در ایران است که از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حال بررسی است.

در همین راستا، روز گذشته عادل پیغامی جلسه‌ای با آقای چن تائو معاون اندیشکده‌های پلتفرم TEMP در سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای، داشت و نسبت به ارتباط و تعامل شرکت‌های دانش بنیان ایران و کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های گفتگو و مذاکره کرد.

لازم به ذکر است، پیغامی پیش از این نیز با مسوولان جزیره ججو کره جنوبی به منظور تبدیل قشم به جزیره نوآوری جلساتی برگزار کرده بود تا با دستیابی به ابتکارات خلاقانه در راستای دستیابی به توسعه و اکوسیتم تجاری جدید، استفاده از تجارت‌های نوآورانه و فناوری زمینه رشد کسب و کار‌های مدرن مهیا شود و اکوسیستمی ایجاد شود که هم پول، و هم استعداد و تجربه را در بر بگیرد.

گام‌های مقدماتی منطقه آزاد قشم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای تبدیل قشم به جزیره نوآوری

استفاده از فناوری فیبر نوری در جزیره قشم

 

فیبرنوری در واقع فناوری نوینی است که اطلاعات را با استفاده از پالس‌های نوری در رشته‌های شفاف شیشه‌ای یا پلیمری در مسیر‌های مختلف انتقال می‌دهد. کابل فیبرنوری که وظیفه انتقال اطلاعات بر عهده آنهاست زیر زمین و حتی اقیانوس‌ها هم کار گذاشته می‌شود. سرعت انتقال و برد و همچنین پهنای باند کابل فیبر نوری از کابل‌های مسی بیشتر است. تار نوری یا فیبر نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

از آنجایی که فیبر نوری پهنای باند بسیار بلندتری از کابل‌های معمولی دارد برای انتقال داده‌هایی مانند تصویر، صوت و دیگر داده‌ها به‌راحتی و با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر کاربرد دارد. گسترش ارتباطات نوری به‌دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابل‌های مسی و همچنین تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای، از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: