April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۶۸۸
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
0
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان: فولاد خوزستان تا کنون با ۴۸۳ شرکت دانش بنیان همکاری داشته و بالغ بر ۳۰۰ قرارداد پژوهشی نیز با دانشگاه‌ها منعقد کرده و رسالت خود در حمایت از شرکت های دانش بنیان به خوبی انجام داده است.

همکاری فولاد خوزستان با 483 شرکت دانش بنیان و عقد 300 قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها

عطا تفضلی، معاون خرید شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو، با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان ارتباط بسیار قوی و دو سویه‌ای با تامین کنندگان دارد، گفت:  فولاد خوزستان برای شرکت های دانش بنیان‌  مسیر ورود را تسهیل کرده و دارای تعامل خوبی با این شرکت ها از طریق مرکز نوآوری شرکت تحت نظر معاونت فناوری است.

 

معاون خرید شرکت فولاد خوزستان، در رابطه با همکاری های انجام شده با شرکت های دانش بنیان با ذکر مثالی، افزود: ما در سال های گذشته برای کارخانه‌های احیا کاتالیست وارد می‌کردیم، اما با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان توانستیم این کاتالیست‌های معدنی را در داخل تولید کنیم و این شرکت امروزه علاوه بر تامین کاتالیست مورد نیاز فولاد خوزستان به کشورهای دیگر هم صادرات دارد.

 

 

تفضلی، در ادامه گفت:  در حوزه ساخت قطعات بالای ۳ میلیون دلار بومی‌سازی انجام داده ایم ، مواد معدنی پرومنگنز پرکربن که سال‌ها جزو مواد وارداتی کشور بود هم اکنون توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی در حال تولید است و سالانه چیزی حدود ۳۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داریم، در قالب قطعات و مواد هم سالانه حدود ۱۴۰ میلیون دلار خرید خارجی داشتیم که در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار شده و بقیه توسط همین شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی شده است که به چرخه اقتصادی کمک می‌کند.

 

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان تا کنون با ۴۸۳ شرکت دانش بنیان همکاری داشته و همچنین چیزی حدود ۳۰۰ قرارداد پژوهشی هم با دانشگاه‌ها بسته است که نشان می دهد این رسالت و حمایت از شرکت های دانش بنیان به خوبی از طرف فولاد خوزستان انجام شده است.

معاون خرید شرکت فولاد خوزستان در ادامه در مورد تحریم‌ها گفت :تحریم‌ها هم یک فرصت پرهزینه است و زمانی که نتوانستیم واردات داشته باشیم پس به سمت شرکت‌های دانش بنیان رفتیم تا بومی‌سازی انجام دهیم؛ کالایی که امکان داخلی سازی  دارد را نباید وارد کنیم و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم و امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر کیفیت هم طبقه بندی شوند.

 

به گزارش پول نیوز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی "ایران متافو" با حضور شرکت‌های مختلف در زمینه های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر آهنی (مس، آلومينيوم، روی و...)، ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آهنگری، نسوزها، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی، از 3 الی 6 آذر ماه در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: