April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۹۷
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: ۹۲ ایستگاه معادل ۶۰ درصد از ۱۵۵ ایستگاه خطوط هفتگانه مترو تهران و حومه به امکاناتی چون آسانسور، خطوط بساوایی تجهیز شده‌اند.

کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب‌تر است؟

مسعود درستی گفت: خط پنج از منظر پوشش هر ۲ سکو توسط آسانسور با میزان ۹۲درصد، خط یک با ۶۲ درصد و خط ۲ با ۵۹ درصد، مناسب‌ترین خطوط برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مناسب‌سازی مترو برای معلولان شده و در این راستا، افتتاح ایستگاه‌های جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می‌شوند با پله‌های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.

درستی با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های قدیمی مترو فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی از ایستگاه‌ها نیز آسانسور‌ها به دلیل مشکل دریافت مجوز استاندارد، فعال نیستند، گفت: از مجموع ۱۵۵ ایستگاه در حال بهره‌برداری، ۲۹ درصد، دارای آسانسور فعال و تحویل شده برای بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: همه ۱۳ ایستگاه خط پنج، دارای سطح شیب‌دار در ورودی ایستگاه هستند. همچنین همه ایستگاه‌های واقع شده در این خط، در هر ۲ سکو دارای آسانسور بوده و تنها آسانسور ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تحویل نشده است؛ بنابراین می‌توان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت به‌ویژه معلولان حرکتی، مناسب است.

درستی افزود: از مجموع ۳۲ ایستگاه واقع شده در خط یک متروی تهران نیز تعداد ۲۰ ایستگاه دارای آسانسور است که دسترسی آسانسور ۶ ایستگاه آن به یک سکو فراهم شده و ایستگاه پالایشگاه نیز فقط در تراز سالن فروش دارای آسانسور است و ۱۹ ایستگاه شامل ایستگاه‌های کهریزک، شهید مفتح، حرم مطهرامام خمینی (ره)، شهید بهشتی، شاهد -باقرشهر، قیطریه، پالایشگاه، تجریش، شهرری، سعدی، علی‌آباد، شهدای هفتم تیر، جوانمرد قصاب، دکتر شریعتی، شهید بخارائی، قلهک، پایانه جنوب، امام خمینی (ره) و شوش در این خط دارای رمپ و یا ورودی همسطح هستند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اضافه کرد: در اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، روشندلان نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مجموع در خط یک و دو ۶۸درصد، خط سه برابر با ۴۴ درصد، خط چهار ۶۵ درصد، خط پنج ۳۳ درصد، خط شش۶۰ درصد و خط هفت برابر با ۶۲ درصد دارای مسیر ویژه نابینایان هستند.

وی افزود: تمامی ایستگاه‌های جدید مترو باید هنگام بهره‌برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان مجهز به پله برقی و آسانسور باشد و در صورت تکمیل نشدن آسانسور، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) متعهد شده که ظرف مدت سه ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاه‌ها اقدام کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: