جعفری موفق به کسب رتبه برتر فرمانده بسیج و شرفیابی به محضر رهبر انقلاب شد
کد خبر: ۴۰۵۷۲۹
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0

معرفی داور دیدار سپاهان ایران با الاتحاد عربستان

در 4 آذر ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(ره)  در جمع افراد سپاه پاسداران فرمودند: یک کشوری با ۲۰ میلیون جوان که دارد، می تواند بیست میلیون تفنگدار داشته باشد. بیست میلیون ارتش داشته باشد. و این‌یک همچو مملکتی آسیب بردار نیست. این جملات رهبر کبیر انقلاب، سنگ بنای سازمانی بسیج مستضعفین را گذاشت و در ۱۹ تیر ۱۳۵۹ تشکیل سازمان بسیج ملی به تصویب شورای انقلاب رسید و  بر اساس این مصوبه قانونی، رییس سازمان بسیج ملی از طرف رهبر یا شورای رهبری منصوب و خط‌مشی کلی آن توسط شورای عالی دفاع تعیین می‌شد.

 

بسیج آماده جانفشانی

اگر چه این سازمان به ظاهر یک نیروی نظامی است، اما هنگامی که در بین اقشار گوناگون تشکیل شد، ماهیت آن به فعالیت در همه زمینه ها تغییر کرد. بسیج مهندسین، بسیج پزشکان، بسیج کارکنان دولت، بسیج اساتید دانشگاه، بسیج کارگران، بسیج کشاورزان و بسیاری موارد دیگر نشان داد که بسیج هیچ محدودیتی ندارد. بسیج در دوران جنگ اسلحه بدست گرفت و همزمان به روستاها رفت و  در کنار کشاورزان به درو گندم پرداخت تا اثبات کند هرگاه که نظام به نیرویی بی منت برای جان فشانی نیاز دارد، می تواند روی بسیج  حساب کند.

 

بسیج کارگران و کارخانجات

یکی از بخشهایی که بسیج و فرهنگ بسیجی را با میل و رغبت پذیرفت و آن را دنبال کرد، کارخانه ها بود. چرخ های کارخانه ها که بدست کارگران زحمتکش به حرکت در می آمد، پس از آنکه نقش خود را با اعتصابات گسترده در پیروزی انقلاب ایفا کرد، ماموریت سرعت دادن به استقلال و خودکفایی را بر عهده گرفت و  این مسوولیت را با دل و جان  پیگیری کرد. کارگران در دوران دفاع مقدس با کار و تلاش بسیار و رضایت دادن به توقف افزایش دستمزد، نقش تاثیرگذاری در پشت جبهه داشتند، در حالی که بسیاری از کارگران اسلحه بدست در سنگر دفاع حق علیه باطل جنگیدند و شهید شدند.

 

معرفی داور دیدار سپاهان ایران با الاتحاد عربستان

 

تولید در کنار تبلیغ

بسیج که نقش خود را در دوران دفاع مقدس بخوبی اثبات کرده بود، پس از دفاع مقدس از صحنه خارج  نشد و در مشاغل گوناگون ایفای نقش کرد. بسیج به اندازه ای خوش درخشیده بود که هیچ کس به خود اجازه تخریب آن را نمی داد به ویژه آنکه بسیجیان از بین اقشار گوناگون جامعه بودند. بسیج کارخانه ها نیز هرگز از پای ننشست و بسیجیان در حالی که  چرخ های تولید را به حرکت در می آوردند، فرهنگ انقلاب را تبلیغ می کردند و گسترش می دادند.    

 

فرمانده برتر در پالایش نفت بندرعباس

یکی از بنگاههای اقتصادی که توانست در عرصه فعالیت های بسیجی بخوبی بدرخشد، شرکت پالایش نفت بندرعباس بود. فعالیت های بی دریغ بسیج این شرکت به اندازه ای  جدی بود که فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت پالایش نفت بندرعباس، به عنوان برترین فرمانده پایگاه بسیج کارگران و کارخانجات کشور در جشنواره مالک اشتر بسیج معرفی شد.

 

کارگر و کارفرمای بسیجی

نکته مهمی که باعث موفقیت می شود، همکاری و هماهنگی بین تمامی دستگاههاست. اگر کارگر یک بنگاه  اقتصادی با تمام تلاش بدنبال تقویت فرهنگ بسیجی باشد، درصورتی که کارفرما همراه نباشد، موفق نمی شود. بخوبی روشن است که کارفرما باید فرصت را در اختیار کارگر قرار دهد تا کارگر توانمندی هایش را در معرض نمایش بگذارد و از آنها بهره بگیرد. برای اثبات این ادعا کافی است بدانیم در هشتمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اسحاق جعفری فرمانده پایگاه بسیج شهید تندگویان و رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان برترین فرمانده پایگاه بسیج کارگران و کارخانجات کشور معرفی و تجلیل شد. اگرچه فرمانده بسیج رییس هیات مدیره است، اما داشتن تفکرات بسیجی به گونه ای بوده که دیگر بسیجیان علاقمند را هدایت کرده است. بی شک تفکر بسیجی با از خودگذشتگی عجین است که خوشبختانه این تفکر در عالی ترین مقام کارفرمایی نفت بندرعباس خودنمایی کرده است.

 

شرفیابی به محضر رهبر  انقلاب

بررسی ها نشان می دهد اسحاق جعفری در راستای تحقق تدابير رهبر انقلاب در جهت رشد و تعالی جایگاه بسیج بر اساس ارزيابی های صورت گرفته مبتنی بر فرآيند اشراف کلی ریاست سازمان بسیج مستضعفین در عملکرد و وضعيت سال ۱۴۰۱ مفتخر به کسب عنوان موفق ترین فرمانده پایگاه بسیج در سطح تولیدکنندگان کشور شد. پاداش این خدمتگذاری بی منت حضور در جمع بسیجیان منتخب کشور بود که باعث شد به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین، در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب دیدار کند. این یک واقعیت است که دیدار با رهبر انقلاب آرزوی بسیاری از مردم است که جعفری با خدمتگذاری موفق به این افتخار شد.

 

کارنامه درخشان

بی شک جعفری با دلیل و مدرک توانسته رتبه برتر را کسب کند که پیگیری و اجرای برنامه های موفق بسیج در راستای تببین آرمان های انقلاب و حضور پر رنگ کارکنان بسیجی شرکت پالایش نفت بندرعباس در برنامه های بسیج، راه اندازی موکب شهدای مدافع حرم استان هرمزگان با همراهی دیگر صنایع نفتی و ارائه خدمت به زائرین اباعبدا... الحسین (ع) در کربلای معلی در ایام اربعین، ارائه خدمات جهادی با حضور بسیجیان پالایش نفت بندرعباس به جوامع و روستاهای پیرامون شرکت از جمله مشارکت در ساخت خانه های زلزله زدگان بخش فین شهرستان بندرعباس، ساخت مسجد در روستاهای مناطق کمتر برخوردار، پیگیری سرپرستی ۵ هزار یتیم و فرزندان محسنین از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس، مشارکت در برگزاری برنامه های یادواره شهدای روستاهای بخش مرکزی بندرعباس، پیگیری و اجرای برنامه های حمایتی از خانواده های شهدا و ایثارگران، پیگیری در توسعه ورزش کارگری و برگزاری جشنواره و مسابقات ورزش کارگری و حمایت از ورزشکاران هرمزگانی در ورزش حرفه ای و کمک به استعدادیابی در بین جوانان مستعد برای حضور در عرصه های ورزش استان و کشور، بخشی از اقدامات پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

 

هم کارگران راضی هم مردم

عملکرد اسحاق جعفری برای کارگران داخل کارخانه و مردمی که در همسایگی کارخانه بودند، منشا خیر بود به نوعی که پیگیری ساخت بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان، پیگیری تامین تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و درمانگاه فرهنگیان این شهر، اقدام موثر در تبدیل وضعیت ۲ هزار و۱۵۰ نفر از کارکنان و کارگران شرکت پالایش نفت بندرعباس از پیمانکاری به قرارداد مستقیم، پیگیری اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین با محوریت تولید کک اسفنجی و قطع وابستگی به خارج از کشور و ایجاد اشتغال نیروهای بومی هرمزگان در این طرح ملی به تعداد ۸ هزار نفر در زمان ساخت و ۲۶۵۰ نفر در زمان راه اندازی از دیگر اقدامات فرمانده پایگاه بسیج و کارکنان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

 

الگوسازی

عملکرد جعفری و پایگاه بسیج تندگویان نفت بندرعباس نشان می دهد که "بهشت را به بها می دهند و به بهانه نه". بی شک کارنامه درخشان  جعفری دلیلی برای تلاش دیگر بسیجیان است. بسیجیانی که مایل به دیدار با رهبر انقلاب هستند، یک سال فرصت دارند تا با الگوگیری از جعفری، سعی کنند رتبه نخست را بدست بیاورند، البته اگر بتوانند از جعفری و پایگاه بسیج نفت بندرعباس عبور کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: