April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۷۶۱
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
نماینده مدیریت یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شیرپروانه‌ای با سیستم آب‌بندی قابل انقباض سامانه آب‌بندی مطمئن‌تر نسبت به شیر‌های پروانه‌ای معمولی دارد.

ساخت شیر‌های پروانه‌ای، دستاورد دانش‌بنیان‌ها

عزیزخواه گفت: شیر پروانه‌ای با دو سیستم آب‌بندی قابل انقباض (شیر‌های پروانه‌ای طرح T با دو دیسک آببندی) از اختراعات شرکت است؛ شیر پروانه‌ای طرح T، یک شیر قطع و وصل جریان در سیستم‌های انتقال سیال است که از هر دو جهت جریان سیال عمل آب‌بندی را انجام می‌دهد و مشکلات طرح‌های رایج شیر‌های پروانه‌ای که به گشتاور بالا نیاز دارند، همچنین آسیب دیدگی و له شدن لاستیک آب‌بندی و نیاز به خط لوله کنار گذر برای سایز‌های بزرگتر شیر را مرتفع می‌کنند.

عزیزخواه افزود: اساس کار این شیر، استفاده از یک قطعه آب‌بندی کننده با خاصیت ارتجاعی روی بدنه شیر است که با استفاده از یک سیال عامل به محفظه نگهدارنده قطعه آب‌بندی کننده، اعمال فشار می‌شود تا با افزایش فشار در محفظه، قطعه آب‌بندی کننده به سمت دیسک شیر حرکت کرده و باعث آب‌بندی و قطع جریان سیال داخل خط لوله شود.

شیر‌های پروانه‌ای

او درباره مزایای این محصول گفت: یاتاقان بندی بدنه و دیسک به صورت هم مرکز، لاستیک آب‌بندی یکپارچه، قابل تنظیم و تعویض، عمر بهره برداری بسیار بیشتر نسبت به طرح‌های موجود، آب‌بندی کامل از هر دو طرف دیسک، نیاز به گشتاور بهره برداری کمتر از طرح‌های موجود، عدم نیاز به مدار بای‌پاس برای متعادل کردن فشار طرفین دیسک قبل از باز کردن شیر حتی در سایز‌ها و فشار‌های کاری بالا، عدم تماس و سایش لاستیک آب‌بندی با دیسک در حین باز و بسته شدن شیر، عدم نشتی در صورت آسیب دیدن لاستیک آب‌بندی، داشتن ابعاد و وزن کمتر نسبت به طرح‌های موجود، آب‌بندی حول محور به طوری‌که محور و یاتاقان مربوطه با آب تماس پیدا نمی‌کند تا از سفت شدن محور شیر در طول زمان، به علت رسوب گرفتن جلوگیری شود از جمله مزایای این محصول است.

او ادامه داد: شیر پروانه‌ای طرح T در تمامی حالات (افقی، عمودی و تحت زاویه) نصب می‌شود. این نوع شیر پروانه‌ای با فلکه دستی یا با نصب محرک الکتریکی بر روی شیر باز و بسته می‌شود.

او درباره گواهینامه‌های این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما با استقرار سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد بین المللی ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ موفق به اخذ گواهینامه این سیستم مدیریتی از شرکت TÜV AUSTRIA اتریش شده است. همچنین موفق به اخذ صلاحیت شرکت دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز شده‌ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: