کد خبر: ۴۰۵۷۷۹
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
0
بزرگان صنعت در صف اول اوراسیا؛ صنایع ملی مس ایران، گل‌گهر. ایمیدرو در یک طرف سکوی افتخار، ایران خودرو، سایپا در طرف دیگر. نیمه‌ای دیگر، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد همراه با مناطق ویژه در صف دوم اقتصاد کلان اوراسیا. یکصدا و همراه، همگام و همدلبرای ایران و ایرانی. برای جهاد تبیین برای اقتصاد سبز برای اوراسیایی موفق

اقتصاد با صنعت همراه مناطق آزاد، اولویت اوراسیا 1402

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ با حضور شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزیر صمت، سفرای عضو اتحادیه اوراسیا  در تهران افتتاح شد.

 

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت :همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی  اوراسیا در دستور  کار این وزارت خانه  و از برنامه های وزارت صمت از سال ۱۴۰۰ بوده است.

 

وی بیان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی  فراهم آورده که تجار و بازرگانان کشورهای مختلف با آشنایی کامل از ظرفیت های اقتصادی و تجاری یکدیگر بتوانند پس از امضای موافقت نامه مذکور سطح همکاری های تجاری را گسترش دهند.

 

ضیغمی بیان کرد: این نمایشگاه که تجلی گر همکاری خوب کشور ها در چارچوب پیمان های منطقه ای است در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع که شامل ۷هزار متر مربع برای شرکت های ایرانی و ۲هزار متر مربع برای شرکت های خارجی است.

 

اقتصاد با صنعت همراه مناطق آزاد، اولویت اوراسیا 1402

 

بگفته جعفری، مجری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، در این نمایشگاه، ۱۰۰ شرکت صادراتی ایران در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش بنیان و ... حضور دارند.

 

وی افزود: در این دور از نمایشگاه شرکت‌هایی از کشور‌های روسیه، ارمنستان، قزاقستان در قالب پاویون و غرفه‌های اختصاصی هم حضور دارند. هیات‌های تجاری از کشور‌های قرقیزستان و بلاروس از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

 

 

مجری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت، در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش بنیان برگزار می‌شود.

 

در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش‌بنیان هم برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای روز سوم این نمایشگاه، نشست‌هایی رودر‌رو بین تجار داخلی و تجار خارجی برگزار شود.

گفتنی است، دومین دوره نمایشگاه اوراسیا به مدت ۴ روز و از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

اقتصاد با صنعت همراه مناطق آزاد، اولویت اوراسیا 1402

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: