April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
امضای تفاهم نامه با فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۵۸۰۰
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
امضای تفاهم نامه با فولاد آلیاژی ایران و ارایه خدمات گسترده پولی و مالی نشان می‌دهد که حمایت عملی از تولید در دستور کار بانک صادرات ایران قرار دارد.

حمایت عملی بانک صادرات از تولید

سالهاست بر تعامل بین بانک با بنگاه‌های اقتصادی تاکید می‌شود. این یک واقعیت است که بنگاه‌های اقتصادی با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رو به رو هستند. این کمبود نقدینگی باعث چالش جدی برای تولید می‌شود. در شرایطی که بنگاه اقتصادی نیاز به تامین قطعات، ماشین آلات، مواد اولیه، اکتشاف و بسیاری موارد دیگر دارد تا تولید را رونق و حتی توسعه دهد، هزینه‌های جاری از جمله حقوق نیروی کار دست و پای تولیدکننده را می‌بندد و ناچار می‌شود تمامی اهداف و برنامه‌های توسعه را قربانی پرداخت هزینه‌های جاری کند.

چالش‌های تولید

تمامی بحران‌هایی که گریبانگیر تولید می‌شود، ریشه در رونق دلالی، واسطه گری و سفته بازی دارد. این یک واقعیت تلخ است که سود دلالی به سرعت باز می‌گردد، سرمایه در اختیار دلال قرار دارد و قابلیت انتقال به بخش‌های گوناگون دارد، این در حالی است که سرمایه گذاری در زمینه تولید باعث زمین گیر شدن سرمایه می‌شود، سرمایه در زمینه یک فعالیت زمینگیر می‌شود و قابلیت انتقال به بخش‌های دیگر را ندارد، باید تابع سیاستگذاری‌های ثابت بود و سود آن نیز به سرعت قابل دست یابی نیست و این تنها بخشی از چالش‌های تولید و تولیدکننده است.

سیاستگذار کلان تولیدی

با وجود تمامی چالش‌هایی که گریبانگیر تولید شده، اهمیت بسیاری برای اقتصاد کشور دارد. تولید منجر به اشتغال پایدار، رفع نیاز‌های کشور، خودکفایی، فاصله گرفتن از ذلت وابستگی می‌شود که در نهایت رونق اقتصادی را رقم می‌زند. همه این موارد باعث شده تا سیاستگذاری کلان کشور بر پایه تولید بنیانگذاری شود، به نوعی که مقام معظم رهبری سالهاست بر تولید تاکید می‌کنند و در نامگذاری سالها، کلمه تولید را مطرح می‌کنند تا اهمیت آن برای تمامی بخش‌های کشور تفهیم کنند.

پیوند بانک و تولید

از آنجا که سالهاست بر اهمیت تولید تاکید می‌شود و این سیاستگذاری از سوی بالاترین مقام و شخصیت کشور بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته، بانک صادرات ایران با هدف پشتیبانی از تولید و اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی برای توسعه صنعت فولاد کشور، با شرکت فولاد آلیاژی ایران تفاهم‌نامه توسعه همکاری امضا کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کارگروهی و رعایت قوانین و مقررات دو بال موفقیت بانک‌ها در مقابله با پولشویی است



امتیاز برای فروشنده و خریدار

برقراری تعامل و همکاری بین بانک و بنگاه اقتصادی، پروسه‌های طولانی دارد به ویژه آنکه قرار باشد یک شرکت تولیدی با سابقه با یک بانک توانمند این تعامل و همکاری را برقرار کند. اما هنگامی که یک قرارداد جامع بین بانک و بنگاه اقتصادی برقرار می‌شود، بروکراسی‌های اداری به حداقل ممکن کاهش می‌یابد، اتفاقی که بین بانک صادرات و فولاد آلیاژی رقم خورد. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای یاسرمرادی عضو اجرایی هیات‌مدیره بانک صادرات و محمد کمال‌زاده مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران رسید، برقراری و توسعه تعاملات با هدف ایجاد ارائه خدمات بلند مدت انواع خدمات مالی و بانکی از جمله تسهیلات ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی، ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی، انتشار اوراق صکوک و اوراق گام و همچنین تخصیص اعتبار به خریداران محصولات شرکت از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی، مورد توافق قرار گرفته است.

بهره مندی کارکنان

یکی از چالش‌هایی که همواره بنگاه‌های اقتصادی با آن رو به رو هستند، نیاز کارکنان به تسهیلات است. بنگاه‌های اقتصادی نیز برای آنکه رضایت کارکنان را جلب کنند، ناچار به اختصاص بخشی از نقدینگی خود در قالب تسهیلات هستند. از سوی دیگر کارکنان نیز برای گرفتن تسهیلات باید به بانک‌های گوناگون مراجعه کنند تا ببینند کدام بانک به آن‌ها تسهیلات می‌دهد، اما این تفاهم نامه، بسیاری از موانع را از پیش پا برداشته و در قالب این تفاهم نامه، پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش، ارائه خدمات بانکداری باز و فراهم‌سازی امکان دسترسی مدیریت وجوه از طریق سامانه‌های ویژه، اعطای تسهیلات به کارکنان شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه، در قالب تسهیلات مرابحه، ارائه خدمات متنوع بانکداری الکترونیک و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مختلف شرکت‌های تابعه بانک همچون کارگزاری، صرافی، بیمه، تامین سرمایه، واسپاری از دیگر توافقات این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

حمایت از تولید

بانک صادرات ایران با رویکرد پشتیبانی و گره‌گشایی از مشکلات و دغدغه‌های تامین مالی بخش تولید و کمک به استمرار و افزایش سطح اشتغال، تامین مالی و همکاری مستمر با شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کشور را به ویژه در صنایع بزرگ کشور در دستور کار دارد. امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی مس و فولاد مبارکه اصفهان در ماه‌های اخیر از جمله این اقدامات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: