April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسب بالاترین میزان شاخص اثربخشی نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۵۸۰۵
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
کسب بالاترین میزان شاخص در بخشهای گوناگون نشان می‌دهد که بازار در قرق شرکت به‌پرداخت ملت قرار دارد.

بازار در قرق به‌پرداخت ملت

خدمات الکترونیک در زمینه‌های پولی و مالی به اندازه‌ای اهمیت یافته که پول را از چرخه نقل و انتقالات خارج کرده است. پول چالش‌های خاص خودش را دارد. پول عامل مهم انتقال بیماری هاست. هزینه سنگینی بابت طراحی و چاپ پول نو و معدوم کردن پول‌های معیوب به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود. چاپ پول تقلبی بحران آفرین است، زیرا هزینه‌های سنگینی بابت ایمنی سازی پول به نظام بانکی کشور تحمیل می‌کند، نقل و انتقال پول مشکلات خاص خودش را دارد. شمارش اسکناس همواره مشکل آفرین است و خلاصه آنکه پول به غیر از دردسر، امتیاز دیگری ندارد. به همین دلیل انتقال وجه به صورت الکترونیکی مطرح شد و تمامی این مشکلات را مدیریت کرد.

کارآیی کارت بانکی

برای نقل و انتقال الکترونیکی، کارت بانکی تعریف شد و برای آنکه بتوان از این کارت در هر خرید و فروشی استفاده کرد، دستگاه کارتخوان تعریف شد. برای آنکه مردم از این خرید استقبال کنند، در ابتدا این نقل و انتقال به صورت رایگان صورت می‌گرفت، اما در مدت کوتاهی در بین مردم نهادینه شد به نوعی که تعیین کارمزد نیز نتوانست مردم را از این خرید منصرف کند. امروزه خرید و فروش الکترونیکی باعث شده مردم کمترین چالش را داشته باشند، حتی جرایم مرتبط با کف زنی و جیب بری که پول نقد عاملی اصلی آنهاست، به صفر رسیده، زیرا پول از چرخه حذف شده است.

به پرداخت در صدر

نقل و انتقال الکترونیکی به اندازه‌ای اهمیت یافت، که شرکت‌های بسیاری وارد این عرصه شدند و هر کدام سعی کردند، بیشترین و بهترین خدمات را ارایه دهند تا بازار را از آن خود کنند. اما شرکت به‌پرداخت ملت توانست گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید به نوعی که در مهرماه سال جاری، بالاترین میزان شاخص «اثربخشی کارتخوان فروشگاهی» در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک را با عدد ۱.۹۲۲ رقم زد.

 

بیشتر بخوانید:

ریال دیجیتال در کیف پول به‌پرداخت



اهمیت دادن به کارکرد

شرکت به پرداخت ملت بدنبال آمارسازی نیست، بلکه بدنبال ارایه خدمات تاثیرگذار است، به همین دلیل تمرکز بر کارتخوان‌های فعال را در دستور کار قرار داد به نوعی که با کاهش سهم کارتخوان‌های فعال کم‌تراکنش خود به ۸.۳۳ درصد، بهترین عملکرد را در میان شرکت‌های پرداختی در مهرماه گذشته داشته است. بر اساس جدیدترین گزارش سامانه شاپرک، شرکت به‌پرداخت ملت علاوه بر این توفیقات، از بیشترین تعداد ترمینال تراکنش‌دار به ترمینال فعال با نسبت ۸۸.۱ درصد برخوردار بوده است.

رکورد زنی درجذب مبلغ تراکنش

به‌پرداخت ملت در زمینه جذب مبلغ تراکنش نیز بسیار توانمند و تاثیرگذار عمل کرده به نوعی که در تداوم روند رشد و توسعه کمی و کیفی خود، موفق به کسب بالاترین رتبه‌ها در جذب مبالغ تراکنش در شبکه پرداخت کشور طی مهرماه امسال شد. این شرکت در مهرماه سال جاری با تحقق سهم ۲۰.۳۶ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بیشترین سهم در میان شرکت‌های PSP (پرداخت الکترونیک) کشور را به خود اختصاص داد. این دستاورد، حاصل رتبه نخست «به‌پرداخت ملت» در انواع کانال‌ها و ابزار پذیرش تراکنش شامل کارتخوان فروشگاهی، ابزار‌های اینترنتی و ابزار‌های موبایلی بوده است.

بالاترین درصد

شرکت به پرداخت در مهرماه موفق شد ۱۸.۶ درصد از مبالغ تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، ۲۸.۶۵ درصد از مبالغ تراکنش‌های اینترنتی و ۴۴.۷۹ درصد از مبالغ تراکنش‌های موبایلی را در شبکه پرداختی خود پردازش کرده و بالاترین درصد‌ها را در بین ۱۲ شرکت PSP از آن خود کند. بالاترین سهم مبلغی تراکنش‌های خرید نیز در مهرماه ۱۴۰۲ با پوشش ۲۰.۴۵ درصدی به شرکت به‌پرداخت ملت تعلق داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: