April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک ایران زمین سامانه تسهیلات مشتریان را راه اندازی کرد
کد خبر: ۴۰۵۸۴۴
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
بانک ایران زمین سامانه تسهیلات مشتریان را راه اندازی کرد تا در زمینه مدیریت اطلاعات و شفافیت گام های موثری برداشته باشد.

فرهنگسازی از مدیریت اطلاعات تا شفافیت

مدتهاست اتفاقاتی که در نظام بانکی رخ می‌دهد، چالش‌های جدی و بزرگی را رقم زده است. این چالش‌ها از سوتفاهم تا رانت و فساد را رقم زده و باعث بی اعتمادی مردم به نظام بانکی شده است. از یک سو مردم انتظار دارند شبکه بانکی اطلاعات را در اختیار همگان قرار دهد و از سوی دیگر بانک باید امانتدار اطلاعات مشتریان باشد و همانگونه که اطلاعات مردم در زمینه‌های گوناگون حق ایجاد می‌کند، در بحث معاملات بانکی نیز حق محفوظ بودن را ایجاد می‌کند.

اختیار در اطلاع رسانی

البته اگر فردی در هر عرصه‌ای تخلف کند، این تخلف محرز شود و زیان دیگران را رقم بزند، خواه ناخواه افشاگری صورت می‌گیرد، اما تا هنگامی که تخلفی صورت نگرفته، شاید افراد بسیاری که گردش مالی بسیار زیادی دارند و هیچ مشکلی در انجام تعهدات خود ندارند، موافق اطلاع رسانی در خصوص عملکرد بانکی خود نباشند. بنابر این بهترین روش آن است که اختیار اطلاع رسانی را بر عهده افرادی بگذاریم که در بانک فعالیت می‌کنند.

راه اندازی سامانه

به نظر می‌رسد بانک ایران زمین درک درستی از حریم خصوصی مشتریان خود دارد و حق انتخاب را برای آنان در نظر گرفته که در صورت تمایل، خودشان نسبت آن دسته از اقدامات بانکی که تمایل به اطلاع رسانی دارند، اقدام کنند. در نتیجه بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

قدرت‌نمایی بانک ایران زمین در بازار سرمایه



بارگذاری آسان و سریع

یکی از مهمترین راهکار‌هایی که باعث می‌شود مشتریان نسبت به طرحی استقبال داشته باشند، انجام سریع و بدون چالش آن است که بانک ایران زمین در این خصوص نیز درک درستی داشته و اعلام کرده از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک بارگذاری و مشاهده کنند. مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

اهمیت اطلاع رسانی از تسهیلات

نکته بسیار مهمی که در اطلاع رسانی از تسهیلات صورت می‌گیرد، رفع هر گونه شائبه در خصوص عملکرد بانک است. بانک ایران زمین با راه اندازی این سامانه، به مشتریان خود فرصت می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا ارتباط گیری با کارکنان، در کمترین زمان ممکن بتوانند اطلاعات جامعی در خصوص عملکرد بانکی خود بدست بیاورند.

قابلیت بهبود

از آنجا که سامانه قابلیت افزایش خدمات رسانی را دارد، می‌توان امیدوار بود که در آینده خدمات بانک بیشتری در خصوص عملکرد حساب مشتریان در این سامانه فراهم شود. مهمتر آنکه مشتریان می‌توانند پس از گذشت مدتی و استفاده از این سامانه، در قالب ارایه پیشنهادات به بهبود خدمات دهی سایت بپردازند یا مشکلات احتمالی را به تیم فنی بانک اعلام کنند تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: