April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۸۸۲
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: زمین خواری، فرار مالیاتی، ارتشاء، پولشویی و اختلاس از موضوعاتی است که پلیس امنیت اقتصادی با آن برخورد می‌کند.

آیا مبارزه با فساد اقتصادی بر عهده پلیس است؟

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در خصوص تشکیل پلیس امنیت اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مطالبات به حق مردم است و وظیفه ذاتی پلیس نیز در همین راستا تامین امنیت برای مردم است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: تامین امنیت اقتصادی مردم نیز توسط پلیس یکی از شاخصه‌های تامین امنیت می‌باشد که سال‌های سال پلیس در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار همه ساله و تاکیدات ایشان در خصوص مسائل و موارد اقتصادی می‌باشد که برخورد جدی با مفسدین اقتصادی همیشه مد نظر بوده است.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی از سال‌های گذشته در بحث برخورد با مسائل اقتصادی زیر نظر پلیس آگاهی اقدام داشت، اما در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصمیم به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی گرفت و از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفته شد که پلیس امنیت اقتصادی در فراجا تشکیل گردد و این پلیس در کلیه استان‌ها تشکیل شد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: این پلیس در بحث قاچاق کالا در موضوعات مبارزه با جرایم اقتصادی فعالیت می‌کند.

سرهنگ افشاری بیان داشت: بحث قاچاق کالا به این معنی است که پلیس امنیت اقتصادی هم با کالا‌هایی که به صورت ممنوعه وارد کشور و چه از کشور خارج شوند برخورد می‌کند.

وی گفت: در بحث مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی به جرایمی، چون: زمین خواری، فرار مالیاتی، ارتشاء، پولشویی و اختلاس و دیگر موارد رسیدگی می‌نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: