مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در گفتگو با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۹۰۳
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ضمن بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال 123 میلیون دلار صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی انجام شده، گفت: صادرات از این مسیر نسبت سال قبل حدود 7 درصد افزایش تناژی دارد

صادرات  123 میلیون دلار کالا از مسیر منطقه آزاد انزلی در هشت ماهه نخست سال

محمدسجاد سیاهکار زاده مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در دهمین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا ضمن بیان اینکه منطقه ازاد انزلی یکی از مناطق آزاد نسل دوم ( گروه دومی ) از مناطق آزاد است که در کشور این قابلیت را پیدا کرد تا در حوزه تجارت و اقتصاد نقش آفرینی کند، گفت: این مجموعه بندری دارای دو بندر اصلی است که  هم حاکمیت و هم مدیریت آن در اختیار منطقه آزاد است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، افزود: از اولویتهای منطقه آزاد انزلی تقویت زیرساختهای تجارت و بازرگانی و ترانزیت در حوزه مناطق آزاد است و برای این منظور تمام برنامه های خود را متمرکز کرده بر تقویت زیرساختها که بخشی از آنها تا کنون انجام شده و بخش دیگر هم در دست اقدام است.

 

سیاهکارزاده با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال  123 میلیون دلار صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی انجام شده، گفت:  صادرات از این مسیر نسبت سال قبل حدود 7 درصد افزایش تناژی دارد و مجموعه ای از محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، شیشه و .... تولیدات خود منطقه را در بر می گیرد.

 

 

وی سپس به دو موضوع حمل و نقل و گردشگری پرداخت و ضمن اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل هماهنگی ها و توافقات خوبی صورت گرفته، افزود: با وجو محدودیت هایی که از لحاظ زمین وجود دارد اما در حوزه گردشگری کارهای کیفی خوبی انجام شده و برنامه های توسعه ای گسترده ای را در حوزه های تفریحی، رفاهی، اقامتی، سیاحتی، اقتصادی و تجاری در دست اقدام داریم.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، در خاتمه با اعلام اینکه بیش از 160 واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی در حال فعالیت هستند، گفت: این واحدهای صنعتی میتوانند تقویت شوند و افزایش پیدا کنند؛ ما امیدواریم در راستای راهبردهایی که برای منطقه ازاد انزلی در سطح دولت تعریف شده بتوانیم با تکمیل زیرساختها مسیر ورود سرمایه گذاران بیشتری به زون سوم صنعتی را فراهم کنیم.  

 

بیشتر بخوانید: رونمایی از طرح سفر کارت منطقه آزاد انزلی

 

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از سیزدهم آذرماه به مدت چهار روز در تهران آغاز بکار کرده و در آن بیش از ۱۰۰ شرکت صادراتی ایران و شرکت‌هایی از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش بنیان و ... حضور دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: