April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران در گفتگو با پول نیوز،
کد خبر: ۴۰۵۹۰۵
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت :تقریبا در مراحل پایانی راه اندازی منطقه آزاد مهران هستیم و با تشکیل هیئت مدیره و اختصاص بودجه به زیرساختها فعالیت رسمی این منطقه آزاد شروع بشود.

منطقه آزاد مهران در مراحل پایانی راه اندازی است (+فیلم)

نورالدین رحیمی مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران در گفتگو با پول نیوز در دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران جزو یکی از هفت منطقه آزاد جدید است که در اردیبهشت ماه سال 1401 دفتر اجرایی آن  افتتاح شد، گفت: در 16 ماه گذشته مجموعه اقداماتی که در بحث راه اندازی و فعالیت رسمی منطقه آزاد بوده را در دستور کار خود قرار دادیم.

 

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران، افزود: در حال حاضر مطالعات طرح جامع منطقه آزاد مهران با 95 درصد پیشرفت در مراحل نهایی است، اساسنامه منطقه آزاد به تصویب نهایی شورای نگهبان رسیده است و در بحث تملک اراضی هم موافقت اولیه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور برای تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی محدوده منطقه آزاد صورت گرفته است.

 

 

رحیمی در ادامه با بیان اینکه با پشتیبانی و مشاوره جناب آقای دکتر عبدالملکی مشاور محترم رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و راهبری های ایشان ما تقریبا در مراحل پایانی مجموعه فرایندهای راه اندازی منطقه آزاد مهران هستیم، گفت: منتظریم با تشکیل هیئت مدیره و اختصاص بودجه به زیرساختها فعالیت رسمی منطقه ازاد شروع بشود.

 

وی افزود:  با توجه به اینکه استان ایلام دومین منابع گاز و سومین منابع نفت ایران را در اختیار دارد، به طور طبیعی یکی از مزیتهای منطقه ازاد مهران، سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز است. در همین راستا ما موفق شدیم برای تولید پروپیلن برخی هماهنگی ها و توافق اولیه را با هلدینگ خلیج فارس داشته باشیم که می تواند منجر به یک جهش بزرگ در بحث صنعتی شدن مهران بشود.

 

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران، گفت: ما علاوه بر پتانسل هایی که در حوزه نفت و گاز داریم در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع و کانی های فلزی هم ظرفیتهای خوبی برای سرمایه گذاری داریم و در شانزده ماه گذشته که پیگیر مسائل اجرایی منطقه آزاد هستیم مذاکرات و جلسات خوبی با سرمایه  گذاران مختلف داشتیم که اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم به محض اینکه منطقه آزاد مهران از نظر ساختار حقوقی رسمیت پیدا کرد بتوانیم در خدمت سرمایه گذاران محترم باشیم.

 

بیشتر بخوانید: اقتصاد با صنعت همراه مناطق آزاد، اولویت اوراسیا 1402

 

 رحیمی در ادامه، با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیتهای خوب منطقه آزاد مهران، وجود گمرک مرزی مهران است که مقام اول را در بحث  صادرات در میان گمرکهای ایران و عراق دارا است، افزود: پتانسیل دیگر منطقه مهران برمی گردد به بحث کریدور دروازه مدیترانه؛ با توجه به اینکه کشور عراق به کنوانسیون تی پیوسته،  یکی از خطوط ترانزیتی که در آینده با کمک دولت ایجاد خواهد شد طرح ترانزیتی مهران-بغداد-بوکمال و بندر لاذقیه است که از این طریق به خاطر کوتاهی مسافت، ایران میتواند به بازار اروپا و شمال آفریقا دسترسی پیدا کند.

 

به گزارش پول نیوز، دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از سیزدهم آذرماه به مدت چهار روز در تهران آغاز بکار کرده و در آن بیش از ۱۰۰ شرکت صادراتی ایران و شرکت‌هایی از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش بنیان و ... حضور دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: