کد خبر: ۴۰۵۹۷۲
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نمایشگاه اوراسیا فرصت بسیار خوبی برای همه مناطق آزاد خصوصاً منطقه آزاد ماکو است که نزدیک‌ترین نقطه به اتحادیه اروپا، اوراسیا و کشور‌هایی مثل عراق و اقلیم است.

نمایشگاه اوراسیا فرصتی برای منطقه آزاد ماکو (+فیلم)

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ما در این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو داشته‌ایم و باید بگویم منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در راستای اهداف و ماموریت‌های خود با توجه به طرح جامعی که در کارگروه تخصصی تصویب کرده است و حتی تایید سازمان محیط زیست را نیز اخذ کرده اهداف مختلفی در بخش تجارت، لجستیک و ترانزیت را دارد. از جمله دهکده لجستیک که ۱۸۰۰ هکتار بوده و جزو بزرگترین آن‌ها در کشور است طراحی شده است. این دهکده یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای کشور است، چون در مسیر کوریدور شرق به غرب بوده که قاره آسیا به اروپا را متصل می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این منطقه در بخش معدن شاید رتبه اول را در کشور داشته باشیم و معادن بی‌نظیر و کم نظیر در این منطقه وجود دارد؛ بنابراین ما از معدنکاران و متخصصان فرآوری معدنی هم دعوت خواهیم کرد تا در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند تا بتوانیم شرکت‌های قدرتمند در این بخش را وارد منطقه آزاد ماکو کنیم.

 

 

گروسی در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: ما ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ماکو تعریف کرده‌ایم و جزو پیشگامین در این زمینه بوده‌ایم و الگو‌های آن را با اف‌اس خاص، میزان زمین مورد نیاز و برگشت سرمایه تعریف و ارائه کرده‌ایم؛ و خوشبختانه این بسته‌ها تا هفته گذشته ۵۸ مورد محقق شده است که بیش از ۵۰ درصد آن می‌باشد. خیلی‌ها از مشوق‌ها و مزایای مناطق آزاد خبر ندارند و اگر این موضوعات معرفی شود حتماً جذب سرمایه بیشتری خواهیم داشت. البته ما دائم طرح‌های جدید را وارد فرصت‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم که جایگزین طرح‌های خارج شده شوند که همیشه ۱۱۰ طرح سرمایه‌گذاری را داشته باشیم.

 

وی همچنین در خصوص گردشگری گفت: زوایای حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، گردشگری خرید، گردشگری آموزشی و توریستی را هم در نظر گرفته‌ایم و زیرساخت‌ها و امکاناتی که ایجاد شوند مردم می‌توانند در فصول مختلف خصوصا تابستان که مدارس تعطیل است و جنوب کشور گرم است شمال غرب را انتخاب کنند؛ و از طرفی با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها به دلیل خرید به ترکیه می‌روند چرا ما این‌ها را در داخل کشور مستقر نکنیم و آن‌ها بتوانند در اینجا خرید کنند.

 

بیشتر بخوانید: ترسیم چشم انداز منطقه ازاد ماکو با درایت

 

گروسی در پایان نشست در خصوص منطقه آزاد مشترک و بازارچه مشترک مرزی گفت: ما بازارچه ساریسو را داریم که ترک‌ها ۵ سال پیش ۱۵۷ غرفه سهم خود را ساخته‌اند و ما نیز تعهد داشتیم همین تعداد را این طرف بسازیم، ولی متاسفانه به دلایلی این کار انجام نشده است و البته در یک و نیم سال اخیر این موانع را رفع کرده‌ایم. در سفر آتی که رئیس جمهور به ترکیه خواهند داشت امیدواریم هم منطقه آزاد مشترک را با ترکیه داشته باشیم و هم همین بازارچه مشترک ساریسو را به انجام برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: