April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۶۹
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: فعلا برنامه‌ریزی این است که در نیمه دوم بهمن، دو استان خراسان شمالی و زنجان مجامع سهام عدالت خود را برگزار کنند.

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ابتدا در خراسان شمالی و زنجان برگزار می‌شود

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دو استانی که بناست در نوبت اول مجامع سهام عدالت را برگزار کنند، استان‌های خراسان شمالی و زنجان هستند. دلیل انتخاب این دو استان هم این است که بالاخره زمانی که مجمع می‌خواهد برگزار شود اطلاعات و صورت‌های مالی باید آماده باشد تا بتوان در مجمع در خصوص آن‌ها تصمیم گرفت.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: این دو استان باتوجه به اینکه اطلاع رسانی به موقع دارند و اطلاعاتی که طبق دستورالعمل باید افشا شود را تاکنون روی سامانه کدال منتشر کرده‌اند فعلا در فاز نخست آن‌ها را انتخاب کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که برگزار مجمع در این دو استان از چه زمانی آغاز و چقدر زمان خواهد برد؟ بیان کرد: برای این که یک فرصتی جهت برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت وجود داشته باشد و همچنین این شرکت‌ها اطلاعات سال ۱۴۰۲ را هم برساند فعلا برنامه ریزی این است که در نیمه دوم بهمن این دو استان مجمع خود را برگزار کنند. در نهایت هم بر اساس مصوبه شورای عالی بورس تمام استان‌ها باید مجامع خود را تا ابتدای سال ۱۴۰۳ برگزار کنند.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان بورس در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون نفر، سهامدار سهام عدالت هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند.

گفتنی است، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای سهامدارانی است که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند. سهامداران مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: