April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۸۳
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
در راستای پرونده رسیدگی به تخلفات شرکت عمران پرند افراد به اتهام تخلفات و فساد مالی با صدور بازداشت موقت روانه زندان شدند.

جزئیات دستگیری مدیرعامل سابق شرکت عمران پرند

محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم گفت: در راستای رسیدگی به تخلفات شرکت عمران پرند و دستگیری‌های قبلی، رئیس سابق شرکت عمران پرند، یکی از مدیران میانی و سه تن از پیمانکاران که در حال حاضر هم با این شرکت همکاری دارند دستگیر شدند.

وی در خصوص علت بازداشت این افراد گفت: این افراد به اتهام تخلفات و فساد مالی با صدور بازداشت موقت روانه زندان شدند و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار مامورین امنیت اقتصادی ناجا قرار گرفتند.

ابعاد تخلفات در سطح کلان است

دادستان شهرستان رباط‌کریم در خصوص ابعاد تخلفات شرکت عمران تصریح کرد: ابعاد تخلفات این افراد و شرکت عمران، گسترده و در برخی موارد در سطح کلان است که نیاز به انجام تحقیقات تکمیلی است.

وی ضمن توصیه به مسئولان ادارات دولتی بیان کرد: کسانی که به عنوان مسئول ادارات و نهاد‌های دولتی که بودجه دولت و بیت‌المال را در اختیار دارند بدانند که مسئولیت سنگینی به عهده دارند، لذا توصیه می‌کنم از اموال بیت‌المال مراقبت کنند و بدانند که دستگاه قضایی در این خصوص با هیچ احدی شوخی ندارد.

یوسف‌وند در همین خصوص تاکید کرد: حراست‌های ارگان‌ها و ادارات دولتی باید بر روی افرادی که تحت نظرشان هستند، نظارت داشته باشند و منفعل نباشند و در صورت رسیدن به تخلفات سریعا اعلام کنند تا از جرم و فساد پیشگیری شود و خدای ناکرده موجب تضییع حقوق بیت‌المال و مردم نشود.

احتمال دستگیری‌های جدید مرتبط با شرکت عمران پرند

وی در ادامه گفت: مردم کمبود‌ها و کاستی‌های زیادی را از در شهر پرند می‌بینند که خیلی از این نواقص ناشی از اهمال‌کاری همین اشخاص بوده است که در حوزه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی کم کاری کرده و بودجه دولتی را آنچنان که باید در جای خودش به مصرف نرسانده‌اند و متاسفانه مرتکب فساد شده‌اند.

دادستان رباط‌کریم در ادامه از احتمال دستگیری‌های جدید مرتبط با موضوع خبر داد و گفت: پرونده تخلفات صورت گرفته در شرکت عمران باز و در حال تکمیل است و ان‌شاءالله به محض رسیدن به نتایج جدید به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: