April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۱۹۲
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: هزار دستگاه واگن جدید از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل، به ناوگان مسافری کشور اضافه می‌شود.

ورود هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان مسافری کشور

حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن در نشست خبری امروز خود گفت: در بخش ارتقای کیفیت در داخل و خارج از قطار و ایستگاه ها، ۲۸۸ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به جز بحث ساخت هزینه کرده ایم.

موسوی گفت: امسال چرخشی کردن قطار‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم تا در مدت زمان انتظار یک قطار، قطار بعدی را در سیر قرار دهیم که همین امر باعث می‌شود بهره وری افزایش یاید.

او افزود: در بخش مسافری توفیقات خوبی داشته ایم. تا دو روز گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه جا کرده ایم که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

موسوی افزود: در قطار‌های حومه‌ای جلسات منظم برگزار شد و مسیر‌های که با ضریب اشغال پایین حرکت می‌کردند را ارتقا داده ایم و با توجه به سلیقه مردم تعداد صندلی‌ها را افزایش داده ایم. در مجموع طبق سیاست‌های راه آهن در بخش مسافری سعی کرده ایم کمیت و کیفیت در دو بخش را افزایش دهیم.

وی افزود: واگن‌هایی که در سیر هستند در بخش حومه‌ای و بین شهری مجموعا ۱۵۳۰ تا ۱۵۵۰ واگن است برخی از واگن‌ها در حال بازسازی بوده و منتظر چرخ و محور هستند.

او اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۴۱ درصد در نفر کیلومتر رشد داشته ایم و ۱۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون نفر کیلومتر جابه جا کرده ایم و امسال نسبت به ۱۴۰۱ معادل ۵ درصد رشد داشته ایم.

موسوی گفت: ارتقای کیفیت خدمات مسافری اولویت ما است و تمام هدف ما آن است که در داخل قطار سرویسی ارائه دهیم که مسافران راضی باشند. در بخش ارتقای کیفیت از سال ۹۵، ۷۰۰ واگن فرسوده بالای ۵۵ سال خارج کردیم و امروز در راه آهن واگنی که تهویه نداشته باشد نداریم. در بخش امنیت ۷۰۰ واگن از رده خارج شد و تمامی واگن‌های ۴۵ و ۵۵ سال در سطح یک و سطح دو بازسازی شدند.

موسوی بیان کرد: کنترل تاخیر قطار‌های مسافری را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و برای افزایش کیفیت تاخیر در مبدا و تاخیر در مقصد برنامه ریزی کرده ایم.

معاون مسافری راه آهن توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۱۷ درصد کاهش تاخیر داشته ایم و مدت زمان سیر باعث ارتقای کیفیت شد.

او گفت: در تمام ایستگاه‌هایی که ۹۵ درصد مسافران سیر می‌کنند مناسب سازی شده و بابت تمامی تاخیرات و نداشتن تهویه مناسب و کاهش کیفیت، به مسافران خسارت پرداخت می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تخصیص یارانه از طرف دولت برای بخش مسافری در ماده یک قانون برنامه هفتم آورده شده است گفت: دولت مکلف است کمک زیان در بخش مسافری ریلی را جبران کند که البته تا حدودی امروز اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ زیان به معنای آنکه شرکتی ورشکست بشود نداریم، اما زیان به معنای آنکه نتواند واگن نو بخرد داشته ایم.

موسوی با اشاره به اینکه هزار دستگاه واگن مسافری در صورت تخصیص ارز و منابع مالی وارد ناوگان مسافری خواهد شد افزود: اولویت اصلی شرکت راه آهن استفاده از ظرفیت و توان تولید داخلی است که در صورت عدم تکمیل آن از واگن‌های کشور‌های خارجی استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: