April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۰۸
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
بنابر اظهارات معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تکلیفی که دستگاه‌ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به امور زنان و خانواده داشتند در قانون بودجه ۱۴۰۳ حذف نشده بلکه با دو مورد دیگر ادغام شده است.

تکلیف بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» چه شد؟

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حذف اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» در بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: این بودجه حذف نشده است. ما در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به امور زنان و خانواده را در قانون بودجه آوردیم که حرکت بسیار خوبی بود که دولت انجام داد.

وی ادامه داد: امسال دولت چند بودجه «یک درصدی» را با هم ادغام کرده است؛ یعنی بودجه یک درصدی برای امور ایثارگران، بودجه یک درصدی برای امور بانوان و بودجه یک درصدی برای امور فرهنگی دستگاه‌ها را با هم ادغام کرده است. البته رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری معتقد هستند که این بودجه باید به صورت مجزا دیده شود؛ امیدواریم که اصلاح شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای قانون جوانی جمعیت، توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت مربوط به ستاد ملی جمعیت است، اجرا یا عدم اجرای این قانون را باید به صورت دقیق از ستاد جمعیت پرسید چراکه این ستاد به صورت دقیق در این زمینه رصد داشته است، اما ما نیز بر اساس ارتباط خود با سازمان‌های مختلف، از آن‌ها می‌خواهیم که درصد اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را به ما گزارش دهند.

خزعلی تصریح کرد: بر اساس گزارشات سازمان‌ها می‌توان گفت که دورکاری زنان دارای فرزند زیر ۲ سال در تعدادی از سازمان‌ها اجرا می‌شود، اما مرخصی زایمان بعضا به خوبی اجرا نمی‌شود. البته از بانوان خواستیم اجرا نشدن مرخصی ۹ ماه زایمان و یا عدم پرداخت غرامت را به ما گزارش دهند.

وی افزود: آنطور که دلمان می‌خواهد و مطلوب قانون جوانی جمعیت است این امر اجرا نشده، اما رو به پیشرفت است. در این یکی دو سال اخیر بسیار بیشتر از سال‌های قبل در حال اجراست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: