April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۲۷
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
0
مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، به تازگی یک اتفاق بزرگ فناورانه را رقم زده است که حرکت در مرز دانش محسوب می شود. در این باره بیشتر بدانیم....

آیا می دانستید که:

 

  1. اخیرا، یک اتفاق بزرگ در شرکت بزرگ فولاد مبارکه اصفهان افتاده است. اما چه اتفاقی؟ یکی از گرفتاری های تحریم ها برای صنعت ما، آن است که صنایع معتبر جهانی، سعی می کنند که امکانات و خدمات چندانی به ایرانی ارائه ندهند. ترس شان هم از این است که مورد تحریم خزانه داری آمریکا قرار بگیرند و از این قضیه ترس دارند. همین اتفاق تلخ، باعث شده تا به نوعی صنعت و اقتصاد، ابزار جنگی غرب علیه ایران قرار بگیرد. یکی از جاهایی که این اتفاق افتاده، فولاد مبارکه اصفهان است. در این شرکت بزرگ، از ماشین جوش لیزر گازی استفاده می شد که به واسطه عدم ارائه خدمات و پشتیبانی توسط خارجی ها، دچار مشکلاتی شده بود. اما چاره چه بود؟ یا باید خط تولید می خوابید یا ... . اما ایرانی ها قسمت دوم را انتخاب کردند؛ درست مثل سال های گذشته که همیشه سعی می کردند که راه حلی پیدا کنند. حالا ماشین جوش لیزر در این شرکت بومی سازی شده و آغاز به کار کرده است؛ آن هم نه از نوع گازی که از نوع فیبری اش.
  2. ساخت این ماشین لیزر، به نوعی حرکت در مرز دانش محسوب می شود که توسط انجمن لیزر و سازمان انرژی هسته و فولاد مبارکه، به سرانجام رسیده است. سازمان انرژی هسته ای در 150 صنعت، سعی کرده است که به استفاده از ابزار دقیق با استفاده از دانش هسته ای کمک کند.
  3. قیمت این دستگاه ساخت داخل، یک دهم نمونه خارجی آن است.
  4. به گفته مدیر فولاد مبارکه اصفهان، تا یک دهه پیش صد در صد تجهیزات خرد و کلان این شرکت وارداتی و خارجی بود؛ اما امروزه 90 درصد بومی سازی و خودکفایی تجهیزات در آن اتفاق افتاده است.
  5. بومی سازی و داخلی سازی دستگاه جوش لیزر فیبری که با آخرین استانداردهای روز دنیا اتفاق افتاده، بعد از چهار سال کار مطالعاتی و همکاری های مشترک اتفاق افتاده است.
  6. در ده سال گذشته که استفاده از دستگاه جوش لیزری گازی اتفاق می افتاد، شرکت خارجی سازنده هیچ گونه سرویس و تعمیر و پشتیبانی انجام نمی داد و همین امر مشکلاتی را برای فولاد مبارکه اصفهان ایجاد کرده بود.
  7. به این ترتیب فولاد مبارکه اصفهان، در حال تبدیل به قطب لیزر صنعتی ایران است؛ البته با همکاری انجمن لیزر و سازمان انرژی هسته ای و ... .
  8. فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین فولادساز کشور است و زنجیره کاملی از تأمین و مصرف دارد و شامل هزار شرکت مصرف کننده است.
  9. فولاد مبارکه این هدفگذاری را دارد که هشت سال بعد، به درآ»د 15 میلیارد دلار برسد!
  10. برای نخستین بار در کشور، نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F در فولاد مبارکه اصفهان راه اندازی شده است.
  11. بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت 600 مگاوات هم با همت این شرکت قرار است ساخته شود؛ که کلنگ آن زده شده و در حال ساخت و تکمیل است.
  12. این شرکت در سودآوری، رتبه اول کشور را به خودش اختصاص داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: