April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۳۰
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم از موافقت مجلس با دو فوریت استفساریه قانون ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

انتقاد از مجلس برای موافقت با دوفوریت استفساریه قانون بیمه کارگران ساختمانی

داود کشوری (رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم) در واکنش به دو فوریت استفساریه قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: متاسفانه تصویب دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی راه را برای تضییع حقوق کارگران هموار ساخته است.

او با بیان اینکه گویا مجلس دیواری کوتاهتر از کارگران ساختمانی مظلوم برای رهایی از فشار ذینفعان انبوه‌ساز و پیمانکاران ساختمانی پیدا نکرده، در ادامه افزود: اصلاح قانون ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی پس از کش و قوس‌های فراوان در مجلس تصویب و هنوز به مرحله اجرا درنیامده، با دوفوریت استفساریه به مجلس بازمی‌گردد، تا این‌بار با کاستن از منابع پیش‌بینی شده برای تامین اجتماعی، کمر همت به نابودی حداقل چتر حمایتی بیمه‌شدگان موجود هم بسته شود.

او گفت: استفسارکنندگان با طرحی جدید و در راستای تامین منافع پیمانکاران مجدداً علیه کارگران و بیمه کارگران ساختمانی دست به اقدام زده‌اند و با عنوان «استفساریه» در واقع قصدشان در صورت تصویب نهایی، متزلزل کردن بیمه بسیاری از کارگران ساختمانی خواهد بود.

این فعال کارگری با بیان اینکه تا کی باید کارگران تاوان راهبرد‌های غلط برخی تصمیم‌گیران مجلس را بپردازند، گفت: با این رویه دو پهلو که برخی نمایندگان در پیش گرفته‌اند، این‌بار در انتخابات مجلس از حمایت جامعه بزرگ کارگری برخوردار نخواهند شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: