April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۶۴
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
زارع پور گفت: درحال مشاوره دادن به دستگاه‌های مختلف هستیم که بدانند هوش مصنوعی چه کمکی می تواند در حوزه کاری آن‌ها کند.

راه اندازی مرکز توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره استفاده از هوش مصنوعی در وزارت خانه متبوع خود بیان کرد: در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ما بیش از دو سال است که مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه اندازی کرده ایم. یکی از ماموریت‌های اساسی که در آنجا تعریف شده است توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی است و درحال مشاوره دادن به دستگاه‌های مختلف هستیم که بدانند هوش مصنوعی چه کمکی میتواند در حوزه کاری آن‌ها کند تا منجر به افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها شود.

در حوزه کشاورزی هوشمند در حال کار هستیم

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه وزارت کشاورزی برای برآورد سطح زیر کشت محصولات استراتژیک کشور در حال استفاده از این فناوری جدید هستیم. برای مثال گندم، برنج، دانه‌های روغنی و... در حال کمک هستیم تا کشاورزان بتوانند اطلاعات دقیقی از سطح زیر کشت داشته باشند. همچنین در حوزه کشاورزی هوشمند و استفاده از ابزار‌های هوشمند برای مدیریت آب و صنعت هوشمند و در بخش‌های مختلف در حال کار هستیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما به عنوان دستگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و به عنوان بازوی دولت در تلاش هستیم تا بتوانیم مشاوره مفیدی ارائه دهیم که دستگاه‌های مختلف بدانند فناوری‌های جدید چه کمکی می‌توانند به آن‌ها ارائه دهد. قطعا می‌دانید که در قانون برنامه هفتم بنا به پیشنهاد ما تکلیفی برای همه دستگاه‌ها مشخص شده است که در سال اول برنامه خود را برای استفاده از فناوری‌های جدید به تصویب دولت برسانند و حداکثر استفاده را از فناوری‌های جدید داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: