کد خبر: ۴۰۶۴۵۷
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
خبرگزاری شینهوا بامداد سه‌شنبه گزارش داد که زلزله ۶.۲ ریشتری در شمال غرب چین تاکنون بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

زلزله در چین بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش شینهوا، مقام‌های محلی در «گانسو» گفتند که در این استان ۱۱۶ کشته و ۵۰۰ زخمی شده‌اند. همچنین مقام‌های محلی در استان «کینگای» نیز اعلام کردند که زلزله در شهر «هایدونگ» این استان ۹ کشته و ۱۲۴ زخمی بر جای گذاشته است. دستکم ۱۰۵ نفر در استان گانسو کشته و حدود ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این زلزله خسارات زیادی به بار آورده و باعث وحشت مردم و تخریب خانه‌ها شده است. این زلزله باعث تخریب یا ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ها شده و خساراتی به زیرساخت‌های آب، برق، حمل و نقل و مخابرات وارد کرده است.

به نوشته شینهوا، زلزله در منطقه جیشیشان به ۶ هزار و ۳۸۱ ساختمان خسارت وارد کرده و تاکنون ۳۲ پس‌لرزه ثبت شده است.

همچنین مقام‌های راه‌آهن حرکت قطار‌ها در مناطق زلزله‌زده را متوقف کرده‌اند.

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در پیامی خواستار تحقیقات کامل و عملیات امداد و نجات برای کمک به مردم زلزله‌زده شد. وی از مقام‌های محلی خواست تا با درمان به‌موقع زخمی‌ها شمار تلفات را کاهش دهند و اوضاع را به دقت رصد کنند.

لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ضمن تاکید بر انجام عملیات گسترده امداد و نجات خواستار نجات کسانی شد که زیر آوار مانده‌اند.

به گزارش منابع چینی، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر دوشنبه شب منطقه «جیشیشان» در استان «گانسو» در شمال غرب این کشور را لرزاند. این زلزله در عمق ۳۵ کیلومتری زمین رخ داد و مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه‌ای اروپا شدت آن را ۶.۱ ریشتر و مرکز زمین‌شناسی آمریکا شدت آن را ۵.۹ ریشتر اعلام کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: