کد خبر: ۴۰۶۵۳۱
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
وزیر نفت درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت توضیحاتی را بیان کرد.

اظهارات وزیر نفت درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور

اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: صبح دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ تعدادی از جایگاه‌های کشور عملیات سوخت رسانی آن‌ها متوقف شد که بلافاصله در شرکت پخش ستاد بحران را تشکیل دادیم و با بسیج کردن ۲۲ هزار نفر از همکاران و با صبوری مردم و پای کار آمدن صداوسیما در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت رسانی در جایگاه‌ها به صورت دستی برقرار شد.

وزیر نفت افزود: از عصر روز گذشته هم سامانه کارت سوخت در ۷۸ درصد جایگاه‌ها بالا آمد و اکنون فعال است.

وی بیان کرد: آن‌ها می‌خواستند مردم را عصبانی کنند، ولی با کار جهادی که کردیم خیلی‌ها متوجه این موضوع نشدند.

اوجی گفت: اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته‌اند، اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

اوجی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیر لازم برای جلوگیری از حمله سایبری دیده نشده بود، گفت: خوشبختانه سامانه سوخت ما مشکلی پیدا نکرده و دیتاسنتر ما در شرکت پخش و پالایش است. کارشناسان در حوزه شورای انفورماتیک و همکاران خودمان و تیمی که آیت‌الله رئیسی مشخص کرده‌اند در حال بررسی هستند.

وی تصریح کرد: بحث حملات سایبری معمولا در همه جهان وجود دارد، اما اینکه بالفور و در یک واکنش سریع برگردیم و خنثی کنیم و اجازه ندهیم که مردم دچار چالش شوند بحث مهمتری است.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عرضه سوخت همراه با کارت سوخت یارانه‌ای گفت: اینگونه بحث‌های متفرقه وجود دارد و کارشناسان مطرح می‌کنند و بررسی و مطالعه در زمینه انتقال کار سوخت به کارت ملی یا با کارت بانکی در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.

اوجی در پاسخ به این سوال که ماجرای گرانفروشی یک شرکت سیار بنزین و جبران خسارات مردم عنوان کرد: من اطلاعی از این قضیه ندارم سوخت ما از جایگاه‌ها صورت می‌گیرد در سراسر کشور ۴۲۰۰ جایگاه سوخت داریم که از طریق این جایگاه‌ها با همان نرخ‌هایی که قانون مصوب کرده عرضه سوخت به مردم را انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: