April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اهدای تندیس و لوح تقدیر در اجلاس شایستگی‌های مدیران فردا نشان داد
کد خبر: ۴۰۶۵۶۸
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
با اهدای تندیس و لوح تقدیر در اجلاس شایستگی‌های مدیران فردا، مهر مدیریت شایسته بر پیشانی بانک توسعه تعاون زده شد.

مهر مدیریت شایسته بر پیشانی بانک توسعه تعاون

مدتهاست با چالش بزرگی با عنوان سومدیریت رو به رو هستیم. اگر نخواهیم در همه حوزه‌ها اظهار نظر کنیم و تنها بر محور اقتصاد که اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین مبحث بر تمامی عرصه هاست، تاکید کنیم، بحران‌های اقتصادی، ریشه در مدیران ناکارآمد دارد. بی شک هیچ مدیری نمی‌خواهد با عملکرد غلط، برای زیرمجموعه تحت مدیریت خود چالش درست کند، زیرا علاوه بر از دست دادن محبوبیت در بین کارکنان، نمره منفی در کارنامه مدیریت خود برجای می‌گذارد که باعث می‌شود در انتصاب‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.

چالش نداشتن درک و آگاهی

با این پیش فرض، این سوال پیش می‌اید که چرا یک مدیر نمی‌تواند به موفقیت دست یابد. واقعیت این است که نداشتن درک و آگاهی بزرگترین چالش محسوب می‌شود که دو بخش کلان و زیرمجموعه مدیریت تعریف می‌شود. گاهی شاهد بوده ایم که یک نفر تسلط، درک و آگاهی بالایی نسبت به مسایل اقتصادی و مدیریتی دارد، اما به موفقیت دست نیافته، این وضعیت نشان می‌دهد که نسبت به زیرمجموعه درک درستی وجود ندارد. به عبارت بهتر یک فرد باید تسلط جامع و کافی نسبت به حوزه مسوولیت خود داشته باشد تا اثرگذاری مطلوبی برجای بگذارد

بانک حوزه‌ای پر چالش

امروزه نظام بانکی با هجمه‌های بسیاری رو به رو است. توقع بالا از نظام بانکی در کنار مشکلات ساختاری و قوانین دست و پاگیر، باعث شده تا بانک‌ها با انواع انتقاد‌های ریز و درشت رو به رو شوند. اینکه انتقاد‌ها تا چه اندازه درست است، به مباحث کارشناسی و بررسی‌های گسترده نیاز دارد، اما عملکرد مدیران می‌تواند اثباتگر شرایط موجود باشد. بی شک حوزه پر چالش نظام بانکی، به مدیرانی نیاز دارد که براساس اهداف تعیین شده گام بردارد تا چالش‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

ضرورت محک زدن

برای آنکه عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار گیرد، به ابزار نظارت و بررسی نیاز است، اما این کافی نیست، بلکه باید در قالب رتبه بندی به این مهم پرداخته شود و با تعیین سطح مدیریت، توانمندی مدیران در کورس رقابت مورد ارزیابی جدی قرار گیرد. این مهم در قالب جشنواره‌ها و همایش مرتبط صورت می‌پزیرد که با تقدیر لوح و تندیس مستند می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

توجه ویژه بانک توسعه تعاون به پژوهش در عصر بی توجهی



مدیر شایسته

برای تعیین مدیران توانمند، اجلاس شایستگی‌های مدیران فردا برگزار شد. از نامگذاری این اجلاس پیداست که مدیران توانمند امروز شناسایی می‌شوند تا فردای ایران را با قوت و قدرت رقم بزنند. یکی از بانک‌هایی که توانسته در عرصه رقابت به توفیقات گسترده‌ای دست یابد و این توفیقات به اندازه‌ای تاثیرگذار بوده که از نظر برگزار کنندگان اجلاس دور نمانده، بانک توسعه تعاون است. به نوعی که با تقدیم لوح تقدیر و تندیس، مدیر عامل بانک توسعه تعاون به عنوان «مدیر شایسته» برگزیده شد.

نقش مدیریت در حل مشکلات

مدیر عامل بانک توسعه تعاون که به عنوان سخنران این اجلاس تعیین شده بود، با تاکید بر اینکه مسائل مدیریتی تاثیر بسزایی در حل و فصل مسائل توسعه‌ای و پیشرفت کشور دارد گفت: اگر بخواهیم نگاه تحلیلی و آسیب شناسی داشته باشیم، ممکن است در برخی عرصه‌ها نارسایی‌ها در مدیریت موجب چالش‌هایی شود. محمد شیخ حسینی با تاکید بر اینکه حضور یک مدیر توانمند می‌تواند در تحقق اهداف و برنامه‌ها مثمر ثمر باشد گفت: بار‌ها تجربه شده در شبکه بانکی، فردی مدیریت شعبه را بر عهده می‌گیرد و با همان نیروی انسانی، ابزار، امکانات و موقعیت مکانی شعبه، تحولات مثبتی را در شاخص‌های عملکردی شعبه پدید می‌آورد.

اهمیت رهبری در مدیریت

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه یکی از نظریه پردازان برجسته حوزه مدیریت و استراتژی، نقش‌های مدیریتی را در سه حوزه اطلاعاتی، ارتباطی و تصمیم بیان می‌کند گفت: نقش آفرینی توانمندانه مدیریت در حوزه‌های ارتباطی و رهبری در عصر حاضر بسیار مهم تلقی می‌شود و برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل نیز از جایگاهی ویژه برخوردار است. مهارت‌های انسانی و شخصیتی در کنار تجربه می‌تواند از شاخصه‌های مدیریتی باشد. شیخ حسینی شرط داشتن مدیر شایسته را توانمندی در ساختن انسان دانست و گفت: مدیر خوب و شایسته باید متخلق به اخلاق حسنه و ویژگی‌های برجسته انسانی و از انگیزه و تخصص بهره‌مند باشد. وی چگونگی نگاه و بصیرت نسبت به جامعه و جهان هستی را مهم توصیف کرد و گفت: باید مشخص شود برای یک مدیر مسائل انسانی و کمک به رفع مسائل و مشکلات جامعه و افراد چقدر برای او دغدغه است.

خطر نگاه ماشینی به انسانیت

این مقام بانکی با تاکید بر اینکه مدیران با بصیرت به کارکنان سازمان به عنوان ماشین نگاه نمی‌کنند و نگاه انسانی به مجموعه تحت مدیریت و جامعه دارند گفت: مدیر شایسته سرمایه انسانی را به عنوان مزیت سازمان تلقی دارد و تکنولوژی و امکانات را به عنوان مزیت اصلی نمی‌پندارد. شیخ حسینی نقش مدیران در توسعه سرمایه انسانی و ایجاد انگیزه را بی‌بدیل دانست و ادامه داد: مدیر به عنوان سکاندار، سازمان را هدایت می‌کند و فرهنگ سازمانی را شکل می‌دهد. فرهنگ به معنای کاشتن و موضوعی ریشه‌ای در سازمان است و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی نیز از بالا به پایین اتفاق می‌افتد.

کارآیی و اثربخشی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون موضوع مهم دیگر را «بهره وری» دانست که از دو مقوله مهم «کارآیی» و «اثربخشی» پدید می‌آید و گفت: اثربخشی در پی تصمیمات درست، انتخاب‌های درست، انتصابات درست و انتخاب درست اهداف است که می‌تواند تا پنجاه درصدبهره‌وری را تضمین نماید. شیخ حسینی تاکید کرد: مدیر شایسته باید در نظر داشته باشد که تامین نیاز‌های مادی و اولیه صرفا موجب انگیزه در سرمایه انسانی نمی‌شود، بلکه رضایت شغلی و رضایت از محیط شغلی و احترام و ارزش قائل شدن است که می‌تواند موجبات انگیزه در سرمایه انسانی را فراهم نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: