April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۷۷
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رئیس پژوهشکده توزیع برق پژوهشگاه نیرو گفت: کنترل شبکه برق در برخی مناطق کشور تا چند ماه آینده به صورت آزمایشی هوشمند خواهد شد.

شبکه برق کشور هوشمند می‌شود

«مجتبی گیلوانژاد» رئیس پژوهشکده توزیع برق پژوهشگاه نیرو گفت: در برخی از استان‌ها که پیشرو هستند شبکه برق هوشمند خواهد شد و بر این اساس کل شبکه را به صورت برخط و در لحظه در مراکز کنترل شبکه یا دیسپاچینگ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با هوشمند شدن شبکه می‌توانیم بهره‌برداری بهینه‌تری داشته باشیم؛ وقتی که میزان لحظه‌ای توان شارش بار الکتریکی (جریان و انتقال برق) در شبکه دیده شود و مشکلات احتمالی که به دلیل حوادث طبیعی به شکل لحظه‌ای وارد می‌شود، دانسته شود، می‌توان تصمیم‌های فنی بهتری گرفت.

رئیس پژوهشکده توزیع برق پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: نرم‌افزار‌هایی وجود دارند که در لحظه می‌توانند شبکه را تحلیل کنند، شبکه‌ای که چند میلیون مشترک دارد، انسان هر چه قدر باتجربه باشد نمی‌تواند در لحظه کنترل کند، اما نرم‌افزار و رایانه می‌تواند این کار را انجام دهد.

گیلوانژاد گفت: رایانه برای تحلیل نیاز به اطلاعات دارد و تا وقتی اطلاعات لازم را نداشته باشد، تحلیل امکان‌پذیر نیست، اما با این شبکه هوشمند دو سویه اطلاعات این امکان فراهم خواهد شد تا با تحلیل‌های درست تصمیم‌های به موقع برای پایداری شبکه گرفت. این شبکه هوشمند تا چند ماه دیگر در برخی استان‌ها تکمیل می‌شود و همه این اقدام‌ها و فرایند‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و بر اساس آن می‌توان مدیریت دقیق‌تری اعمال کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: