April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۶۲۷
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساماندهی، رفع نازیبایی های بصری، در مسیرهای گردشگری و بهبود خدمات رسانی و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی باید به اولویت دستگاه های مختلف خدمات رسان قشم تا نوروز تبدیل شود.

رفع نازیبایی های بصری در مسیرهای گردشگری قشم مورد نیاز است/ ایستگاه پذیرایی از گردشگر در لافت احداث می شود

سعید اکبریان در نشست هم افزایی و آماده سازی پروژه‌های عمرانی برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران نوروزی بیان کرد: هم اکنون آلودگی‌های مختلف بصری از جمله تابلو‌ها و برخی مناظر زشت روستایی و شهری در کنار برخی معارضین، چهره و مسیر ورود گردشگران به جزیره را نامناسب کرده که می‌طلبد در این رابطه نظام واحد طراحی حکمفرما شود.

اکبریان ضمن انتقاد از سرعت پایین اجرای برخی پروژه‌های عمرانی اعلام کرد: با توجه به اینکه مهلت زیادی تا دهه فجر و نوروز نداریم، باید هر چه سریعتر این پروژه‌ها به بهره برداری برسند و مردم سرعت این اقدامات را به صورت ملموس احساس کنند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین افزایش ظرفیت پارکینگ در قشم و درگهان، ساماندهی کمپ پارک ها، احداث سرویس بهداشتی و حمام، توقفگاه و ایستگاه‌های میان جاده‌ای راهنمایی و استقبال از گردشگران در لافت، هلال احمر و رفع سد معبر در شهر را تا قبل از نوروز خواستار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: ایجاد مسیر ورود و خروج قشموندان باید در اسکله لافت و پهل انجام شود تا مردم و قشموندان در نوروز دچار مشکل نشوند.

امید مهدی مجد بیان داشت: ورود گردشگران نباید موجب شود قشموندان برای ورود به خانه یا رفتن به مراکز درمانی و خارج از جزیره در صف‌های طویل انتظار بمانند.

وی همچنین مدیریت جذب گردشگر و تعیین مدت معین اقامت برای گردشگران را لازمه برقراری عدالت، جلوگیری از شلوغی جمعیت و همچنین رونق بازار برشمرد و افزود: برخی افراد یک ماه به این شهر می‌آیند و در این مدت تمام هزینه‌هایی که کاسب ساکن قشم به امید شب عید یکساله تحمل کرده را می‌خواهند به سادگی از آن خود کنند که این مورد پذیرش نخواهد بود.

مدعی العموم، افزایش تعداد شناور‌ها به ۵ یا ۶ فروند از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح، استقرار جرثقیل در بندر لافت، ایجاد مراکز نجات غریق در اسکله‌های لافت، پارک‌ها و کمپ پارک ها، رفع ۷ نقطه حادثه خیز، ایجاد مرکز اطلاع رسانی در ابتدای حضور گردشگران به جزیره و دوبانده کردن مسیر ورود و خروج گردشگران از لافت را لازمه تسهیل سفر‌های نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای غرق شدگی دانست.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور معاون فنی و زیربنایی، مدیران بهسازی، امور شهری و روستایی، ژئوپارک، امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم و دادستان عمومی و انقلاب، رییس پلیس راهور و شهرداران و نمایندگان شهرداری‌های قشم، درگهان، طبل، سوزا و رمکان حضور داشتند مشکلات و موانع پیش روی اجرای عملیات عمرانی و خدمات رسانی تا نوروز بررسی و برای آن زمانبندی اجرا معین شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: