April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۷۴
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
سومین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین با حضور خانواده قربانیان ترور به صورت علنی آغاز شد.

برگزاری سومین جلسه دادگاه منافقین/ ادامه کیفرخواست متهمین قرائت شد

در نخستین جلسه دادگاه که ۲۱ آذر برگزار شد، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست این پرونده را در دادگاه قرائت کرد همچنین در دومین جلسه دادگاه نیز ادامه کیفرخواست این پرونده قرائت شد به طوری که تاکنون کیفرخواست اتهامات ۲۳ نفر از متهمان این پرونده در دادگاه خوانده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در ابتدای جلسه با قرائت آیه ۲۹ سوره اعراف دادگاه را آغاز کرد و اظهار داشت: عدالت ترازوی خدای متعال در روی زمین است و هرکس آن را به کار گیرد به بهشت می‌رود و هرآنکه آن را رها کند به دوزخ رانده می‌شود.

قاضی به عنوان رئیس دادگاه ضمن رسمیت و علنی بودن دادگاه اعلام کرد: در این جلسه ادامه کیفرخواست ۱۰۴ متهم این پرونده با رعایت همه تشریفات از قانون آیین دادرسی در حال تشکیل و برگزاری است.

وی ادامه داد: پیش از حضور نماینده دادستان باتوجه به انعکاس برخی مطالب از سوی برخی اصحاب رسانه خطا‌هایی رخ داده است؛ بنابراین اصحاب رسانه در انعکاس مواد قانونی که در دادگاه قرائت می‌شود نهایت دقت را داشته باشند همچنین نام‌های برخی متهمان به درستی منعکس نشده است از این رو خبرنگاران در انعکاس مطالب نهایت دقت را داشته باشند.

قاضی دهقانی خاطر نشان کرد: نظر به آنکه دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده است و خدمت مردم و جامعه حقوقی به عنوان رئیس دادگاه اعلام می‌دارم که هم رئیس دادگاه کیفری هستم و همراه با مستشاران، ابلاغ دادرسی انقلاب را نیز داریم و به همین جهت این هیات قضایی مستقر در دادگاه، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله برای ۱۰۴ متهم پرونده را دارد.

پس از آن با دستور قاضی دادگاه، نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست متهم ردیف ۲۴ در جایگاه قرار گرفت. این دادگاه در دادگستری استان تهران در مجتمع قضائی امام خمینی و شعبه ۱۱ دادگاه کیفری برگزار و قاضی دادگاه حجت‌الاسلام والمسلمین دهقان و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری است.

متهم ردیف ۲۴؛ سرپل ارتباطی آمریکایی‌ها با اعضای گروهک تروریستی منافقین

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۲۴ که به عنوان سر پل ارتباطی آمریکایی‌ها با منافقین یاد می‌شود، گفت: ابوالقاسم رضایی فرزند خلیل الله است که وی قبل از انقلاب، به گروهک منافقین ملحق شده و در همین راستا با سعیده شاهرخی، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و مدتی بعد نیز همراه با همسر خود به صورت غیر قانونی از ایران خارج می‌شود.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۲۴ افزود: عضویت بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئولیت بخش ارتباط‌گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰، فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳، حضور در آمریکا با هدف فراهم کردن شرایط نزدیکی منافقین به مقامات آمریکایی در سال ۱۳۶۳، مسئولیت شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی از جمله اقدامات وی است.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم ابوالقاسم رضایی اکنون از جمله کادر‌های مهم گروهک تروریستی منافقین در بخش تامین مالی تروریسم همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است که تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۲۵؛ مسئول شناسایی و ترور حزب اللهی‌ها در خیابان

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف ۲۵ اشاره کرد و افزود: حمیرا حجتی امامی فرزند هیبت‌الله عضو فعال و کادر نفاق متهم ردیف ۲۵ دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک منافقین است.

وی ادامه داد: وی در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بود و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز کرد و در مقطعی با مسئولیت زهره شاه‌مرادی در مرحله به اصطلاح سیاسی و سپس تحت هدایت منصوره پهلوان، در مرحله نظامی برای منافقین فعالیت کرد همچنین نامبرده به دلیل اینکه از وضعیت مالی نسبتاً خوبی برخوردار بود، به گروهک کمک مالی می‌کرد ضمن آنکه او با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی تسلیمی، ازدواج تشکیلاتی کرده بود.

نماینده دادستان در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های حمیرا حجتی امامی اشاره کرد و توضیح داد: مسئولیت تهیه امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین، مسئولیت شناسایی نیرو‌های حزب اللهی یا اماکن آن‌ها برای تیم‌های ترور، عضویت در شورای رهبری گروهک از جمله اقدامات وی است.

وی اضافه کرد: حمیرا حجتی امامی اکنون نیز به عنوان مسئول، در گروهک منافقین ایفای نقش می‌کند و نامبرده که تحت تعقیب اینترپل قرار دارد، دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۲۶؛ تئوریسین ترور‌های خیابانی

نماینده دادستان درباره اتهامات محمود عطایی کاریزی متهم ردیف ۲۶ به عنوان تئوریسین ترور‌های خیابانی، اظهار داشت: نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بین سال‌های ۱۳۴۸-۱۳۴۹ به دلیل نفوذ قومی و منطقه‌ای که داشته، مسئول تهیه سلاح برای تشکیلات می‌شود. او به همین منوال، مدتی در زمینه تهیه و تأمین مواد منفجره و اسلحه از طریق مرز پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: محمود عطائی که جزو عناصر فکریِ گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد.

نماینده دادستان افزود: این متهم که جزو نامزد‌های منافقین در دوره اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بوده است، پس از مدتی به کردستان متواری و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود.

وی گفت: در ادامه و در آذر ۱۳۷۴، نامبرده به عضویت شورا و ستاد شاخه‌نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش نیز عضو شورای نفاق می‌شود.

نماینده دادستان اظهار داشت: اکنون برای محمود عطایی کاریزی که تحت تعقیب اینترپل قرار دارد، اعلان قرمز صادر شده است.

متهم ردیف ۲۷؛ سر شبکه عنکبوتی پولشویی منافقین در خارج از کشور

نماینده دادستان درباره گلنار جواهری ساعتچی به عنوان متهم ردیف ۲۷ که سر شبکه عنکبوتی پولشویی منافقین در خارج از کشور شناخته می‌شود، گفت: نامبرده همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط خواهرش (مهرناز) با گروهک و کتب منافقین آشنا و سپس در تجمعات نفاق شرکت کرده و در نهایت به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به تشکیلات منافقین ملحق می‌شود.

وی با اشاره به چند نام مستعار متهم گلنار جواهری ساعتچی افزود: در سال‌های اول انقلاب اسلامی، عضو تیم تبلیغات منافقین بوده و خانه نامبرده نیز برای برگزاری نشست‌ها در اختیار گروهک قرار داشته است.

نماینده دادستان اظهار داشت: این متهم در مرحله نظامی و اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ نیز بسیار فعال بوده و بعد‌ها غالباً در دفتر مریم رجوی فعالیت می‌کرده است.

وی اضافه کرد: متهم ردیف ۲۷، بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، همراه مریم رجوی در خارج مستقر بوده و بعد از فعالیتمقطعی در عراق، مجدد در سال ۱۳۸۱ به پاریس اعزام و در آنجا به تامین مالی تروریسم برای تشکیلات مشغول می‌شود.

نماینده دادستان گفت: اکنون متهم گلنار جواهری ساعتچی تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

در ادامه نماینده دادستان مذاکرات بین رییس سرویس اطلاعاتی رژیم بعث و مسعود رجوی را قرائت کرد.



قاضی دادگاه خطاب به نماینده دادستان گفت: باتوجه به اینکه جلسه علنی است، آیا مستندات مذاکره در پرونده هست؟ که نماینده دادستان گفت بله، مذاکرات در سال ۲۰۰۱ در عراق بین ژنرال حبوش رییس اطلاعاتی بعث و مسعود رجوی بوده است.



وی افزود: براساس اسناد اطلاعاتی به دست‌آمده مسعود رجوی از ژنرال حبوش، رئیس سرویس اطلاعات عراق خواست که شرایطی برای منافقین فراهم کند تا گروهک از شرق کشور وارد خاک ایران شده و ترور کند. رجوی دلیل این اقدام را واکنش منفی مردم از همکاری و مزدوری منافقین با عراق می‌دانست. حبوش از رجوی خواسته بود عملیات‌های منافقین در تهران انجام شود!

نماینده دادستان گفت: منافقین فکر نمی‌کردند این اسناد دست جمهوری اسلامی باشد، برای همین است که گستاخانه حرف میزنند.

وی افزود: این گروهک هر چه کت و شلوار آنچنانی بپوشند و ادکلن‌های آنچنانی بزنند باز خوی وحشیانه دارند و ذات دیگرشان ذات وطن فروشی است.

وی افزود: پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی اکثر اقدامات تروریستی آن‌ها منعطف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق بدهند و ترور را شهری کنند. این تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند.

نماینده دادستان گفت: گروهک منافقین علت عملیات در عمق ایران را به این دلیل می‌دانست که مردم اقبالی به آن‌ها نشان نمی‌دادند. تحقیقات اطلاعاتی و قضایی نشان می‌دهد که منافقین به‌عنوان مزدور عراق ترور مردم را برعهده گرفته بود. برخی اسناد اطلاعاتی که به دست مسئولان اطلاعاتی کشورمان رسیده نشان می‌دهد منافقین در ازای ترور نفت از عراق می‌گرفته‌اند! در جلسات منافقین با استخبارات عراق، رجوی نمی‌دانسته که این جلسات ضبط شده و به‌دست سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌افتاد و برای همین با پی‌پروایی خواهان سهمیه نفت می‌شده است!

نماینده دادستان گفت: مهربان حاجی نژاد فرزند حسین، متولد سال ۱۳۳۵ شهرستان خوی متهم ردیف بیست و هشتم پرونده است و او در سال ۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال ۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود. وی در برهه‌ی پس از اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرده و نهایتاً در تاریخ ۲۰ /۰۵/ ۱۳۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود. متعاقباً او در سال ۱۳۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام فرزاد گرانمایه هارونیه ازدواج می‌کند. سپس به همراه همسرش به پاکستان ‎عزیمت و از آنجا به مقر منافقین در عراق ملحق شده و نهایتاً همسرش در سال ۱۳۶۶، در عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی کشته می‌شود.

وی افزود: مهربان حاجی‌نژاد که از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، در حال حاضر از اعضای شورای رهبری تشکیلات است. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از فعالیت در ستاد داخله در سال ۱۳۷۳، فعالیت در معاونت اطلاعات شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۵، عضو گروه مخابرات شاخه‌ی نظامی تشکیلات و از مسئولین عملیات‌های تروریستی موسوم به راهگشایی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۳۰/۶-۲۰۰۲ است.

وی افزود: مرتضی اسماعیلیان مارنانی متهم ردیف بیست و نهم پرونده است و نامبرده قبل از انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و با یکی از اعضای تشکیلات به نام ناهید آقامیری ازدواج می‌کند. مشارالیه پس از مرگ همسرش در درگیری‌های خانه‌های تیمی در سال ۱۳۶۰، به کشور عراق متواری شده و با یکی دیگر از اعضای گروهک به نام زهرا (اکرم) تفنگچی (تیفتکچی) ازدواج می‌کند. او پس از حضور در عراق، در مقر ۱۰ شاخه‌ی نظامی تشکیلات تروریستی منافقین مستقر شده و امور فیلمبرداری را نیز انجام می‌دهد.

نماینده دادستان گفت: دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از مسئول تیم تروریستی در شاخهی نظامی گروهک، اقدام به حمله‌ی تروریستی با مینی‌کاتیوشا به پادگان پل نودر در خرمشهر و همچنین مین‌گذاری مسیرها، عضو تیم حفاظت رجوی در فرانسه و از شکنجه‌گران تشکیلات در مقطع عراق بوده است. او تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۷۵/۶-۲۰۰۲ است.

گفتنی است؛ تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی از متهمان در این پرونده هستند.

فرهاد الفت، رؤیا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزایی، حسین دادخواه و فاطمه داوران از دیگر متهمان در این پرونده هستند.

حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیایی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی متهمان در این پرونده هستند.

در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده جنایات گروهک منافقین با حضور ۵ وکیل تسخیری برگزار و در این دادگاه اسناد شکنجه اعضای منافقین منتشر شد در جلسه دوم هم عامل اصلی تیم ترور شهید صیاد شیرازی و پیشمرگ منافقین معرفی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: