April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۸۰۰
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ بیش از ۷۴ میلیون مقاله از ایران در اسکوپوس نمایه شده است.

ارتقای رتبه علمی کشور از ۵۴ به ۱۵/ برگزاری ۳۰۰ تور دانش‌آموزی بازدید از پارک‌های علم و فناوری

پیمان صالحی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی با تاکید بر نقش مهم دانشگاه پیام نور در آموزش عالی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور جایگاه بی بدیلی در آموزش عالی کشور دارد که هیچ دانشگاهی نمی‌تواند این جایگاه را بگیرد لذا در برخی از حوزه‌ها این دانشگاه مزیت مطلق دارد که می‌بایست در تبیین این مزیت‌ها بیش از پیش تلاش لازم صورت پذیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین گفت: یکی از ماموریت‌های ما جهاد تبیین حوزه پژوهش در بین اقشار متفاوت جامعه است به صورتی که در استان‌ها ۳۰۰ تور دانش آموزی در بازدید از دانشگاه ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رتبه علمی کشور بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ از ۵۴ به رتبه ۱۵ رسید. رتبه علمی ایران در اسکوپوس در حال حاضر ۱۵ و در نمایه نامه وب آو ساینس ۱۷ می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری تصریح کرد: از ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ بیش از ۷۴ میلیون مقاله در اسکوپوس نمایه شد که مثلا رتبه ایران در رشته‌هایی مانند شیمی ۱۴ بوده، ولی در رشته‌هایی مانند علوم انسانی، اجتماعی و هنر نقطه ضعف‌هایی وجود دارد.

صالحی بر اثربخشی حوزه‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر تاکید کرد و افزود: در علوم اجتماعی رتبه ۳۳ در هنر و علوم انسانی رتبه ۴۴ و در روانشناسی رتبه ۳۱ در اسکوپوس هستیم که لازم می‌باشد به علت اثربخشی این رشته ها، دانشگاه‌ها بیش از این پیش به آن‌ها توجه کنند.

وی افزود:، چون در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی تحقیقات در حوزه‌های تاریخ، تمدن، سبک زندگی، باور‌ها و اعتقادات می‌باشد باید به علت اثرگذاری جهانی بیشتر مورد تاکید قرار گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: