April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۸۱۳
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
0

امروزه قطارهای متنوعی در خطوط ریلی ایران مشغول به فعالیت بوده و هر کدام از آن‌ها متعلق به شرکت به‌خصوصی هستند. یکی از پیشروترین شرکت‌های ریلی ایران، شرکت نورالرضا است که از سال ۱۳۸۵ تاکنون، قطارهای این شرکت در خطوط راه‌ آهن ایران در حال رفت‌وآمد هستند. با توجه به این که درخواست بالایی برای تهیه بلیط قطار نورالرضا وجود دارد، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی امکانات این قطارها بپردازیم. فلای‌تودی، مرجع خرید بلیط قطار از سراسر کشور، شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کند.

کیفیت و امنیت واگن‌های قطار نورالرضا

نورالرضا یکی از لوکس‌ترین شرکت‌های ریلی ایران است. امروزه تعداد ۶۴ واگن در اختیار این شرکت قرار دارد که تعداد ۵۴ مورد از آن‌ها مسافربری، ۵ مورد از آن‌ها رستوران و ۵ مورد هم دستگاه مولد هستند. از جالب‌ترین نکاتی که در مورد نورالرضا وجود دارد‌ این است که تمام واگن‌های این شرکت از متریال‌های خارجی ساخته شده‌اند و کیفیت بالای آن‌ها حتی در اولین نگاه هم احساس می‌شود. نورالرضا تمام واگن‌های خود را به‌صورت مستقیم از کشور چین وارد کرده که البته اغلب اجناس اروپایی بوده و فقط مونتاژ آن‌ها در این کشور انجام گرفته است.

یکی دیگر از مسائل قابل توجه در مورد قطارهای نورالرضا، امنیت بالای این قطارها است. شرکت ریلی نورالرضا با به‌کارگیری تجهیزاتی پیشرفته و مدرن، در تلاش است تا امنیت قطارهای خود را روزبه‌روز افزایش دهد.

امکانات قطارهای نورالرضا

شرکت ریلی‌ نورالرضا با ارائه امکانات مختلف، قصد دارد تا رتبه خود را در میان باقی شرکت‌های ریلی بهبود ببخشد؛ البته بسیار هم موفق عمل کرده و قطارهای این شرکت به‌عنوان بهترین قطارها شناخته می‌شوند.‌ مهم‌ترین امکاناتی که هنگام سفر با قطارهای نورالرضا از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد عبارت‌اند از:

خدمات رستوران و پذیرایی

تمامی قطارهای نورالرضا دارای رستوران بوده و با توجه به این که بلیط چه کلاسی را تهیه کرده باشید، منوی متفاوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. بلیط‌ قطار نورالرضا در ۳ کلاس معمولی، اکونومی‌ و بیزینس ارائه می‌شوند که کلاس‌های معمولی، کم‌ترین قیمت و کلاس‌های بیزینس بیشترین قیمت را دارند.

سیستم‌های صوتی و تصویری باکیفیت

تمامی واگن‌ها مجهز به دو LCD بوده و بلندگوها به‌نحوی تعبیه شده‌اند تا پخش صدا به بهترین شیوه ممکن انجام پذیرد. علاوه بر این، می‌توانید از مسئول واگن درخواست کرده و یک هدفون اختصاصی دریافت کنید.

تهویه مطبوع قدرتمند

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، اغلب تجهیزاتی که در قطارهای نورالرضا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، متعلق به برندهای اروپایی هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. یکی از این تجهیزات، سیستم تهویه مطبوع قطار است که متعلق به برند Faiveley آلمان بوده و سبب می‌شود تا در طول سفر، محیط کوپه از اتمسفر خوب و باکیفیتی برخوردار باشد.

عایق بودن کوپه‌ها

تمامی کوپه‌های قطارهای نورالرضا، عایق صدا و حرارت هستند. مقاومت در برابر نفوذ صدا سبب می‌شود تا آرامش بیشتری در کوپه‌ها حاکم بوده و صدای حرکت قطار روی ریل، مسافران را آزار ندهد. علاوه بر این، عایق بودن در برابر حرارت باعث می‌شود تا در فصل زمستان کوپه‌ها از گرمای خوبی برخوردار باشند و در فصل تابستان نور آفتاب باعث گرم شدن هوای داخل کوپه نشود.

سرویس بهداشتی مجهز

اغلب واگن‌های نورالرضا، مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی هستند. علاوه بر این، یک‌ توالت فرنگی سیار نیز برای افراد سالمند در نظر گرفته شده است.

پیجر مهماندار

اگر به مهماندار واگن نیاز داشتید، نیاز نیست تا به کوپه آن‌ها مراجعه کنید. در هر کوپه یک پیجر قرار دارد که می‌توانید به‌وسیله آن، مهماندار را احضار کرده و مشکل خود را در میان بگذارید.

ارائه لوازم خواب

برای این که سفر راحت‌تری را پیش رو داشته باشید، می‌توانید از لوازم خواب قطار استفاده کرده و به استراحت بپردازید. این لوازم کاملا بهداشتی بوده و با بهترین مواد موجود در بازار ضد عفونی شده‌اند.

قطار نورالرضا چند ستاره است؟

تمامی قطارهای نورالرضا ۴ یا ۵ ستاره هستند؛ البته به‌تازگی تعداد بیشتری از واگن‌های این قطارها مورد بازسازی قرار گرفته‌اند و با افزایش امکانات،‌ به استاندارد قطارهای ۵ ستاره دست پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که شرکت نورالرضا قصد دارد تا تمامی واگن‌های ۴ ستاره را به ۵ ستاره ارتقا داده و جایگاه خود را به عنوان لوکس‌‌ترین شرکت ریلی ایران تثبیت کند.

قیمت بلیط‌‌های قطار نورالرضا چقدر است؟

همان‌طور که در متن هم به آن اشاره شد، بلیط‌های قطار نورالرضا در ۳ کلاس‌ متفاوت فروخته می‌شوند و با توجه به این که قصد تهیه چه کلاسی را داشته باشید، ملزم به پرداخت مبلغ متفاوتی خواهید بود. جدا از این، بلیط قطارها معمولا در ایام مختلف سال قیمت متفاوتی دارند؛ برای مثال، اگر قصد داشته باشید تا بلیط خود را برای تعطیلات نوروز تهیه کنید،‌ قطعا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود؛ چرا‌ که معمولا در این ایام درخواست بالایی برای خرید بلیط وجود دارد.

بهترین روش برای خرید بلیط قطارهای نورالرضا

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا بلیط‌‌ خود را به‌صورت آنلاین تهیه کرده و در وقت و انرژی، صرفه‌جویی کنند. وب‌سایت‌های متعددی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند اما اگر می‌خواهید بلیط‌ خود را به راحت‌ترین شیوه ممکن و با کم‌ترین قیمت خریداری کنید، فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فلای تودی نه‌تنها بلیط قطار‌‌ نورالرضا، بلکه بلیط بسیاری از شرکت‌های ریلی دیگر‌ را به فروش می‌رساند و می‌توانید با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن این آژانس، بلیط‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

علاوه بر این، فلای تودی خدمات متنوع دیگری از جمله امکان خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و شرکت در تورهای مختلف را نیز فراهم کرده است و کاربران می‌توانند با‌ چند کلیک ساده هر یک از این خدمات را دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: