April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۸۶۰
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تردد ساعات نیمه شب و بامداد در کوه از نظر ایمنی هیچ توجیهی ندارد.

رفتن به کوه در نیمه شب از نظر ایمنی هیچ توجیهی ندارد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۳:۵۰ دقیقه بامداد چهارشنبه در پی تماس شهروند با سامانه آتش نشانی شهرداری تهران متوجه گرفتار شدن در ارتفاعات کوهستان (ارتفاعات توچال) شدیم و گروه نجات شماره ۱۶ که مستقر در ایستگاه ۶۴ سازمان آتش نشانی تهران هستند سریعاً با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه گروه نجات ویژه کوهستان سازمان آتش نشانی اشراف کامل به مسیر‌های اصلی و فرعی دارد سریعاً خود را به منطقه رساندند و با یک خانم حدوداً ۳۴ ساله جوان مواجه شدند که در دل شب در مسیر مانده بود و توانایی برگشت نداشت.

ملکی افزود: با توجه به تاریکی بسیار زیادی که در آن بخش بود خطراتی مثل گم کردن مسیر، سقوط، برخورد با موانع، حضور حیوانات وحشی وجود داشت که به این دلیل با آتش نشانی تماس گرفته شد و همکاران خودشان را به ایشان رساندند و او را که دچار نگرانی و دلهره شده بود، به پایین منتقل کردند.

سخنگوی آتش نشانی تهران بیان داشت: خوشبختانه این خانم دچار مصدومیت نشده بود و همکاران ما ایشان را به پایین منتقل کردند.

ملکی در توصیه به کوهنوردان گفت: بهتر است در این ایام قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگردند، اینکه بخواهیم نصف شب در کوهستان باشیم بدون امکانات و تجهیزات کار بسیار خطرناکی است؛ کوهستان همیشه چالش‌ها و مشکلات خودش را دارد حتی برای افرادی که حرفه‌ای هستند.

وی ادامه داد: ممکن است افراد ناخواسته وارد مسیر‌های فرعی شوند که امکان سقوط در دره وجود دارد.

ملکی در پایان گفت: در ساعات پایانی شب نباید تنهایی به کوه رفت و باید به صورت تیمی حرکت کرد، تردد در ساعات نیمه شب و بامداد در کوه از نظر ایمنی هیچ توجیهی ندارد. خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت و کولاک و برف باران نبود وگرنه دسترسی به این افراد بسیار دشوار می‌شد و جانشان در معرض خطر قرار می‌گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: