عیوضی بر افزایش حقوق متناسب با تورم واقعی تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۶۸۷۰
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اهمیت تعیین حقوق در سرنوشت انتخابات گفت: حقوق بگیران حمایت یا اعتراض شان را با حضور یا تحریم انتخابات نشان می‌دهند.

افزایش دستمزد مبنای حضور یا تحریم انتخابات

علی اکبر عیوضی در خصوص عملکرد نمایندگان دوره یازدهم گفت: مجلس شورای اسلامی، محل قانونگذاری برای کل کشور است، اما مشکل اینجاست که نمایندگان مجلس در بسیاری از موارد درک و آگاهی درستی از آنچه بررسی می‌کنند و به تصویب می‌رسانند، ندارند.

وی نسبت به عملکرد مجلس شورای اسلامی در تمامی دوره‌های گذشته از جمله دوره یازدهم گفت: تمامی مجالس‌های گذشته از جمله مجلس یازدهم مواردی را تصویب کرده‌اند که بخش‌هایی از جامعه را به دردسر انداخته و به جای رفع مشکل، دردسر درست کرده اند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رد شد گفت: دلیل اصلی رد کلیات بودجه این بود که دولت در لایحه تقدیمی، منابع افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص نکرده بود.

وی با اشاره به بار روانی رد کردن کلیات بودجه در بین بازنشستگان گفت: بازنشستگان برای بار اول دیدند که مجلس شورای اسلامی کلیات بودجه را تنها به خاطر اینکه تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نبود، رد کردند.

عیوضی با تاکید بر اینکه دولت لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کند، اما نظر نهایی با مجلس است گفت: مجلس حق چکش کاری و تغییرات اساسی در لایحه بودجه را دارد، به همین دلیل بازنشستگان امیدوار هستند که نمایندگان هنگام تصویب جزییات بودجه، افزایش حقوق مناسبی برای بازنشستگان در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه پالایش بودجه از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است گفت: در جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم، از آن‌ها قول گرفتیم که افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم موجود باشد و مانند سال گذشته، حق بازنشستگان تضیع نشود.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در پاسخ به اینکه دولت بار اول که لایحه بودجه را ارائه داد، افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای بازنشستگان در نظر گرفت، اما در اصلاحیه این افزایش را با دو درصد کاهش به ۱۸ درصد رساند گفت: آنچه در لایحه بودجه ارائه می‌شود، مربوط به بازنشستگان کشوری و لشکری است و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مرتبط با مصوبه شورای عالی کار و تصمیماتی است که در سازمان تامین اجتماعی گرفته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

تجربه تلخ بازنشستگان از زندگی در شرایط سخت



وی از آغاز برگزاری جلسات افزایش دستمزد شورای عالی کار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نامناسب حقوق که سال گذشته صورت گرفت و اعتراض جامعه کارگری و بازنشستگان را به دنبال داشت، امیدوار هستیم افزایش حقوق امسال متناسب با تورم واقعی باشد.

عیوضی با اشاره به وعده‌های بر زمین مانده شورای عالی کار گفت: سال گذشته گروه کارفرما و دولت قول دادند که اگر تورم بیش از آنچه در شورای عالی کار تصویب شده، بالا برود، در میانه سال بار دیگر دستمزد مورد بازنگری قرار گیرد و افزایش یابد، اما متاسفانه دیدیم که دولت و کارفرمایان به این قول خود عمل نکردند و باعث شدند کارگران و بازنشستگان یک سال در سخت‌ترین شرایط بر سر سفره‌های خالی بنشینند.

وی خطاب به اعضای شورای عالی کار به ویژه نمایندگان کارفرما و دولت گفت: دولت و کارفرمایان سال گذشته قول دادند در دستمزد تجدید نظر کنند، اما به قولشان عمل نکردند، بنابراین امسال انتظار داریم جبران گذشته را بکنند و آنچه قرار بود، در میانه سال انجام شود، اکنون برای سال آینده اجرایی کنند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در خصوص اینکه بازنشستگان و کارگران اعتقاد دارند مجلس به زیان کارگران و بازنشستگان عمل کرده گفت: مجلس یازدهم برای کارگران و بازنشستگان هم خیر و هم شر داشته است.

وی با یادآوری افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در ۱۴۰۰ گفت: در همان سال افزایش حقوق سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان تصویب شده بود که دولت با آن مخالفت می‌کرد، اما با حمایت مجلس یازدهم به ویژه قالیباف رییس مجلس، توانستیم دولت را مکلف به اجرای مصوبه شورای عالی کار کنیم، بنابراین مجلس در این موضوع برای کارگران و بازنشستگان خیر داشت.

عیوضی با اعلام اینکه مجلس یازدهم در ۱۴۰۱ برای کارگران و بازنشستگان شر داشت گفت: هنگامی که تورم به اعتراف بانک مرکزی بیش از ۴۵ درصد بود، مجلس یازدهم افزایش حقوق ۲۰ درصدی را تصویب کرد، یعنی شر مجلس، گریبان حقوق بگیران، کارگران و بازنشستگان را گرفت.

وی با اعلام اینکه اکنون مجلس یازدهم در آخرین آزمون خود برای کارگران و بازنشستگان قرار دارد گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۳ افزایش حقوق ۱۸ درصدی را برای حقوق بگیران تصویب کرده و اگر این روال را اصلاح نکند، کارنامه مجلس یازدهم در نزد کارگران و بازنشستگان سیاه می‌شود و مردود خواهند شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه اکنون در آستانه انتخابات دوره دوازدهم مجلس قرار داریم گفت: شاید صدای کارگران و بازنشستگان به گوش مسئولان نرسد، اما شک نکنید که در قالب استقبال یا تحریم انتخابات، نظر خودشان را در مورد عملکرد مسوولان اعلام می‌کنند.

وی شرکت نکردن کارگران و بازنشستگان در انتخابات را هشداری برای مسئولان دانست و گفت: اگر مردم پای صندوق‌ها نیامدند، فقط و فقط ریشه آن را باید در عملکرد مسئولان از جمله دولت و نمایندگان مجلس بدانیم.

عیوضی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس با عملکرد خود نشان می‌دهند که چه باوری دارند گفت: اگر عملکرد مجلس و دولت به نفع کارگران و بازنشستگان باشد، باور می‌کنند که دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مردمی است، در غیر این صورت از این مجلس و این دولت قطع امید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مردم با مسوولان هیچ راه ارتباطی ندارند گفت: اگر مشارکت در انتخابات کم بود، مسوولان باید بدانند تاوان عملکرد غلط و سومدیریت خودشان را می‌دهند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اکنون در آستانه آزمون بزرگی قرار دارید. تصمیم و عملکرد شما می‌تواند مردم را جذب صندوق‌های رای کند یا آنان را از صندوق‌های رای فراری دهد، بنابراین هر اتفاقی که در انتخابات بیفتد، تاوانی است که نظام بابت عملکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: