April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۹۷۳
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: بانوی هنرمند پیشکسوت و صاحب نام در رشته دوخت‌های سنتی به عنوان نخستین هنرمند این خطه موفق به دریافت «مُهر اصالت ملی» شد.

بانوی هنرمند تربت‌حیدریه «مُهر اصالت ملی» دریافت کرد

علی محمدی گفت: "فاطمه حاتمی"در هفتمین رویداد داوری مُهر اصالت ملی که به تازگی به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد، این نشان را در رشته دوخت‌های سنتی (رودوزی سنتی) دریافت کرد.

وی دلیل دریافت این نشان را دوخت کمربند و مچ بند به شیوه مرصع دوزی و بدون استفاده از چسب یا مواد صنعتی عنوان و بیان کرد: مهمتر اینکه سنگ‌های به کار رفته در آن (سنگ بومی منطقه عقیق شجر طبیعی) است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه تصریح کرد: اصالت اثر، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی، سازگاری با محیط‌زیست و مسوولیت حقوق اجتماعی از جمله پیش‌شرط‌ها و شاخص‌های اصلی ارزیابی در داوری دریافت مُهر اصالت ملی است.

وی ادامه داد: دریافت‌کنندگان مُهر اصالت در مسیر برندسازی، بازاریابی و فروش آثار قرار می‌گیرند و برای شرکت در نمایشگاه‌ها در اولویت قرار دارند.
محمدی با بیان اینکه رویداد مُهر اصالت ملی، هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه هزار و ۳۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی فعال هستند.

در هفتمین رویداد داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، ۴۰ نفر از هنرمندان خراسان رضوی حضور داشتند، ۱۷ نفر موفق به کسب این عنوان شدند.

این آثار در رشته‌های زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات چرمی دست‌دوز، دوخت‌های سنتی، حجاری سنتی، فرت‌بافی، خراطی چوب، ساخت‌وساز‌های سنتی و سفال و سرامیک بود که آثار خراطی چوب، حجاری سنتی، دوخت‌های سنتی، ساخت ساز‌های سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و فرت‌بافی امتیاز لازم را کسب کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: