April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه:
کد خبر: ۴۰۶۹۷۵
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
یک فرمانده آمریکایی گفت که انصارالله یمن همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و نشانه‌ای از پایان یافتن حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نیست.

نشانه‌ای از پایان حملات یمنی‌ها در دریای سرخ نیست

برد کوپر، فرمانده عالی نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه گفت که انصارالله یمن هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان دادن به حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نشان نمی‌دهد، اما در عین حال ادعا کرد که حرکت آبراه‌ها و تجارت در حال بهبود است.

کوپر در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس مدعی شد که به عنوان بخشی از عملیات ائتلاف دریای سرخ، ۱۲۰۰ کشتی تجاری از منطقه دریای سرخ بدون هیچ گونه حمله‌ای عبور کردند.

او گفت که از زمان اعلام عملیات «نگهبانان سعادت» از حدود ۱۰ روز پیش، ۱۲۰۰ کشتی تجاری از منطقه دریای سرخ عبور کرده‌اند و هیچ یک از آن‌ها هدف اصابت هواپیما‌های بدون سرنشین یا حملات موشکی قرار نگرفته‌اند. وی افزود که انتظار می‌رود سایر کشور‌ها نیز به این ائتلاف بپیوندند.

کوپر که ریاست ناوگان پنجم را بر عهده دارد، گفت که در حال حاضر پنج کشتی جنگی از ایالات متحده، فرانسه و انگلیس در حال گشت زنی در آب‌های جنوب دریای سرخ و غرب خلیج عدن هستند. وی ادعا کرد: از زمان آغاز عملیات، این کشتی‌ها در مجموع ۱۷ پهپاد و چهار موشک بالستیک ضد کشتی را سرنگون کرده‌اند.

ایالات متحده ادعا کرده که بیش از ۲۰ کشور در این طرح مشارکت دارند، اما تعدادی از این کشور‌ها به طور علنی به این موضوع اعتراف نکرده‌اند.

پیشتر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از تشکیل یک نیروی چند ملیتی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ در پی حملات انصارالله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ خبر داد. ائتلاف «نگهبانان سعادت» چند کشور از جمله آمریکا، انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا را گرد هم می‌آورد تا به طور مشترک با چالش‌های امنیتی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن مقابله کنند و آزادی دریانوردی برای همه کشور‌ها و افزایش امنیت و رفاه منطقه را تضمین کنند.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است. ۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که از بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: