کد خبر: ۴۰۷۰۲۷
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور ۱۳۰ هزار کارت برای افراد دارای معلولیت در راستای نیم بها شدن سفر‌های برون‌شهری این افراد خبر داد.

صدور ۱۳۰ هزار کارت برای نیم‌بها شدن سفر برون‌شهری معلولان

افروز صفاری‌فرد با اشاره به تبصره ۲ ماده پنج قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بیان کرد: در این ماده قانونی به استفاده افراد دارای معلولیت‌های شدید از سامانه‏‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون‌شهری دولتی و عمومی به صورت رایگان و استفاده این افراد از سامانه‏‌های برون‏ شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی به صورت نیم‌بهاء اشاره شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان افزود: این تفاهم‌نامه برای اجرای بخشی از این قانون امضاء و بخشی از اعتبار لازم برای اجرای آن تامین شد. از این پس سفر‌های ریلی و دریایی افراد دارای معلولیت شدید به صورت نیم بهاء محاسبه می‌شود.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نحوه اجرای این تفاهم‌نامه بیان کرد: طی این تفاهم‌نامه از سکوی ارائه خدمت زیر مجموعه بانک پارسیان استفاده می‌شود.

صفاری‌فرد در این راستا از صدور ۱۳۰ هزار کارت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید با رنج سنی ۱۸ تا ۶۰ سال خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی برای ۱۳۰ هزار معلول واجد شرایط کارت‌هایی صادر و برای یک سفر برون‌شهری، حسابشان شارژ می‌شود که شارژ حساب‌ها به مرور و تا پایان سال اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: مهلت استفاده از این امکان تا سال آینده نیز وجود دارد.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص رایگان شدن سامانه‏‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون‌شهری و عمومی نیز توضیح داد: سازمان امسال درخصوص سفر‌های درون‌شهری اعتباری دریافت نکرده است، اما کمک هزینه ایاب و ذهاب را مثل سال گذشته پرداخت کردیم.

صفاری‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص رایگان شدن سامانه‏‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون‌شهری و عمومی و همچنین نیم‌بها شدن سفر‌های برون‌شهری در سال آینده نیز تصریح کرد: طبق قانون، وزارت رفاه مکلف به تامین اعتبار است که پیشنهاد تامین اعتبار آن نیز از سوی بهزیستی ارائه شده است.

منبع ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: