April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۰۹۹
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
رئیس دیوان عالی کشور گفت: سیستم قضایی کشور درگیر چالش‌هایی مانند اطاله دادرسی است و باید از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در ایجاد تحول قضایی بهره گرفت.

سیستم قضایی در کشور درگیر چالش اطاله دادرسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جریان بازدید از مرکز کنترل و نظارت سکو‌های دیجیتال شهید سلیمانی شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول، بر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در نظارت قضایی و نقش آن در تحول و تعالی قضایی مدنظر رئیس قوه قضاییه تاکید کرد.

وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت سکو‌های دیجیتال به عنوان راهکار حل چالش‌ها در قوه قضاییه و همچنین ظرفیتی برای ایجاد فرصت‌های جدید در ارائه بهتر خدمات قضایی مؤثر خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه سیستم قضایی در کشور درگیر برخی چالش‌ها از جمله اطاله دادرسی است تصریح کرد: در عصر حاضر ارائه خدمات قضایی و دسترسی به عدالت برای همه شهروندان جز از طریق ارتقاء سامانه‌های قضایی امکان پذیر نیست و در این میان می‌توان از ظرفیت سکو‌های دیجیتال در ایجاد تحول قضایی بهره برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال قضایی باید ابعاد سخت مانند فناوری، فرهنگ، مهارت‌ها و قوانین مدنظر قرار گیرند، گفت: این سیستم‌ها باید تقویت شده و پشتیبانی شده باشند تا با اجرایی شدن آن اهداف دادرسی الکترونیک محقق شود.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به افزایش تقاضا برای خدمات قضایی و نیاز به توسعه خدمات بر ارتقاء فرایند‌های الکترونیکی، تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات سخت افزاری و زیرساختی در دادگستری‌های سراسر کشور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار امیدواری کرد که با بهره مندی حداکثری از ظرفیت سکو‌های دیجیتال تحقق عدالت برای عموم مردم جامعه تسهیل گردد و نظارت بر عملکرد و آراء قضایی با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه نظارت بر محاکم باید با استفاده از فناوری‌های روز صورت گیرد، گفت: ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در جهت نظارت الکترونیک بر عملکرد محاکم مورد تاکید است که در این زمینه پیشنهاداتی به منظور ارتقاء این سامانه‌ها به رئیس آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داده شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: