April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گوش شنوای سیاهکارزاده در نشست با شورای اسلامی و دهیاران باعث امیدواری شد
کد خبر: ۴۰۷۱۷۵
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در نشست با شورای اسلامی و دهیاران برای رفع مشکلات سیاستگذاری کرد.

چتر حمایت منطقه آزاد انزلی بر سر روستاییان

بزرگترین چالشی که مردم سالهاست با آن دست به گریبان هستند، نگاه از بالا به پایین مسوولان است. در شرایطی که مردم بنابر تاکید رهبری، ولی نعمتان انقلاب هستند، در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شوند یا مورد کم لطفی قرار می‌گیرند. واقعیت تلخی که مردم را آزار می‌دهد، خدمات رسانی به مرفهان و نادیده گرفتن خواسته‌ها و نیاز‌های دهک‌های پایین جامعه است. نشست‌هایی که در سطح بالا برگزار می‌شود و همایش‌هایی که با اهداف کلان برگزار می‌شود، کمترین توجه را به مردم به ویژه ساکنان مناطق دارد، رویکردی که به نارضایتی دامن زده است.

چالش مناطق آزاد برای مردم

در شرایطی که مناطق آزاد باعث رونق اقتصادی و کسب درآمد‌های قابل توجه برای عده‌ای خاص می‌شود، نه تنها مردم منطقه کمترین نفع را از این مناطق می‌برند، بلکه در بسیاری از موارد به زیان مردم ساکن در منطقه تمام می‌شود. همزمان با گسترش فعالیت در مناطق آزاد، بحران‌هایی همچون ترافیک، آلودگی هوا، هجوم فرهنگ‌ها که تضاد فرهنگی را رقم می‌زند، تخریب بافت‌های تاریخی و فرهنگی و... به عنوان چالش‌های جدی مطرح می‌شود.

مردم بومی نیازمند توجه

در این شرایط مردم نیازمند توجه مسوولان هستند. برای آنکه درد مردم بومی را درک کنیم، با مشکلاتشان آشنا شویم، بدنبال رفع مشکلات باشیم و اقدام عمل برای رفاه حال مردم ایجاد کنیم، لازم است بین مردم بومی و مسوولان نشست‌های هم اندیشی برگزار شود که خوشبختانه منطقه آزاد انزلی با درک درست از جایگاه مردم بومی، در این زمینه گام‌های موثری برداشته و نشست تخصصی در این زمینه برگزار کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری دغدغه‌های سرمایه گذاران در اولویت منطقه آزاد انزلی



آشنایی با دغدغه‌ها

از آنجا که امکان برگزاری نشست‌های گسترده بین مسوولان و مردم امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود، برگزاری نشست با نمایندگان مردم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد. در این زمینه نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی و دهیاران منطقه آزاد انزلی با محمدسجاد سیاهکارزاده مدیرعامل سازمان در زمینه توسعه همکاری‌های بین طرفین برگزار شد. در این نشست مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، شورا‌های اسلامی روستا‌ها را از مصادیق تحقق مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شورا‌های اسلامی نماد مردمی کردن فرآیند‌های تصمیم گیری امور جاری کشور است و حضور در چنین جلساتی فرصت مغتنمی برای آشنایی با دغدغه‌ها و توانمندی‌های مختلف ساکنین معزز منطقه قلمداد می‌شود.

توجه به ساکنان

محمدسجاد سیاهکارزاده با تاکید بر اینکه مجموعه شورا‌ها و دهیاران روستا‌های محدوده، جدا از منطقه نبوده و نیست گفت: باور ما بر این است که ساکنان، جزیی از منطقه و یکی از ذی نفعان اصلی منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شوند. مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به تبیین منافع ناشی از هم افزایی میان ساکنین و سازمان متبوع خود پرداخت و با استقبال از نقطه نظرات پیشنهادی مطرح شده، گفت: الگوی توسعه متوازن مبتنی بر نیازسنجی تعاملی در اجرای طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای با نمایندگان روستا‌ها در دستورکار قرار خواهد داشت.

شنیدن مشکلات

در این نشست، اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران روستا‌های محدوده منطقه آزاد انزلی به بیان نظرات، دغدغه‌ها و توانمندی‌های اهالی منطقه پرداخته و با دستور مدیر عامل سازمان، تعدادی از مشکلات مطرح شده در این نشست، رفع و برای برخی دیگر جهت اجرا تصمیم گیری شد. در پایان نیز مقرر شد نشست‌های دوره‌ای در شورا‌های روستایی منطقه برگزار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: