مدیر مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۰۷۲۴۲
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
قزوه گفت: سند راهبردی شعر و موسیقی رسانه ملی را آماده کردیم که در آن به جمله رهبری مبنی بر طراحی جهت‌دار و معنادار موسیقی نیز، اشاره شده است.

صداوسیما؛ مسئول‌ترین مرکز برای طراحی هدف‌دار موسیقی

علیرضا قزوه، مدیر مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در رابطه با سند ملی موسیقی بیان کرد: ما سند راهبردی شعر و موسیقی و سرود رسانه ملی را آماده و منتشر کردیم و در آن نیز، جمله‌ای از رهبری نوشته شده است که «موسیقی را هدف دار، جهت دار و معنادار طراحی و اجرا کنید» و در ادامه فرموده اند: «صدا و سیما، موظف‌ترین و مسئول‌ترین مرکز برای این کار است. این‌که از صدا و سیما اسم می‌برم، بدین معنا نیست که وزارت ارشاد را فراموش کنیم. وزارت ارشاد هم جزو موظف‌ترین‌ها است. اما شما جزو متعهدترین و موظف‌ترین‌ها هستید. پس به سراغ این کار بروید.» که این جزء سخنرانی سال ۷۵ ایشان است.

قزوه گفت: ما از یک تیم بسیار قوی که سند تحول اداری دولت را می‌نوشتند، خواستیم و آن‌ها با کارشناس‌های حوزه موسیقی نشسته اند و در حدود ۱۰۰ ساعت کار کرده و سند راهبردی را تألیف کرده اند و یک دیباچه دارد و در بخشی، درمورد اهم فرصت ها، چالش ها، نقاط قوت و ضعف صحبت شده و در ادامه، تحلیل راهبردی آن صورت گرفته است که محور‌های تحول در حوزه رویکردها، محتوا و ساز و کار‌ها نوشته شده است و چشم اندازی و بیانیه مأموریت وجود دارد که مأموریت در ساحت ملی، مأموریت مرکز در ساحت سازمانی و مأموریت مرکز در ساحت مخاطبان و مأموریت در ساحت تولیدکنندگان و هنرمندان است.

مدیر مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما تصریح کرد: اهداف کلان، اصول و سیاست ها، راهبرد‌ها و اقدام‌ها را نوشتیم و از راهبرد اول تا راهبرد هفتم، روی همه قسمت‌های مختلف راهبرد‌ها کار کرده ایم و اقداماتی که بر اساس آن می‌توان انجام داد را نوشتیم.

هشت راهبرد مهم هستند که راهبرد اول ما، مرجعیت بخشیدن به مرکز شعر و موسیقی و سرود و ارتقاء جایگاه و افزایش تأثیر آن در حوزه پیام سازمان است.

راهبرد دوم، ارتقاء سواد موسیقایی و ایجاد فهم مشترک از موسیقی فاخر در سازمان به ویژه در حوزه پیام است. راهبرد سوم، سازماندهی نظام پایش و تحلیل نیاز‌های فعلی و آینده سازمان و تلاش برای تأمین آن است.

او با اشاره به راهبرد‌های دیگر مطرح کرد: راهبرد چهارم، توسعه‌ی خلاقیت و نوآوری در حوزه‌ی تولید موسیقی در سازمان و کشور است و راهبرد پنجم، افزایش استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های مردمی، انقلابی و بخش خصوصی در راستای توسعه عدالت رسانه‌ای است و راهبرد ششم، توسعه‌ی پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در حوزه‌ی شعر و موسیقی است.

راهبرد هفتم، توسعه‌ی ارتباط، تعامل و زمینه‌ی حضور و تأثیر سازمان در حوزه‌ی شعر و موسیقی ملی و فراملی است و راهبرد هشتم، پاسداشت زبان، ادبیات، فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی از طریق ارتقاء سواد ادبی و ذائقه‌ی موسیقایی مخاطبان است.

مدیر مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درمورد این سوال که «آیا با سند راهبردی تدوین و مصوب شده، می‌توان امیدوار بود که شبکه‌های تلویزیونی همانند رادیو به گونه‌های مختلف موسیقی بپردازند؟» گفت: تلاش ما این است که بتوانیم این سند موسیقی را در دسترس همه بزرگان صدا و سیما قرار دهیم و بودجه جایگاه‌ها را دریافت کنیم و با مدیریت کلان سازمان به توافق‌هایی برسیم. در حقیقت، سند نوشتن و آماده کردن سند‌های راهبردی بخشی از کار است و بخش دیگر، اجرای آن است. در نتیجه، واقعاً در حوزه‌ی اجرا در حال تلاش هستیم چراکه احساس می‌کنیم الان، وارد مرحله‌ی اجرا شده ایم و با مدیران همه شبکه‌های تلویزیونی تعامل داریم و تلاش می‌کنیم که برنامه‌های مختلف موسیقایی ساخته شوند.

قزوه درمورد این سوال که «چگونه می‌توان برای یک سند ضمانت اجرایی ایجاد کرد تا همه موظف شوند و سلیقه‌ای رفتار نکنند؟» افزود: این سند موسیقی باید به امضای بالاترین مقام مسئول مثل ریاست سازمان برسد و برای اجرای آن دستوراتی لازم است و این سند را به رئیس سازمان داده ایم و آن را به مدیران و معاونان کلان‌تر نیز، رسانده ایم و برای آن، برنامه هم داشته ایم. مثلاً برای «طوفان الاقصی» بیش از ۲۰ قطعه آماده کرده ایم و وقتی آن‌ها تولید می‌شوند، نمی‌گذاریم که فقط در سامانه بمانند بلکه برای همه مدیران درمورد موضوعات مختلف مثل انتخابات، ملی - میهنی و... نامه می‌نویسیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: