کد خبر: ۴۰۷۳۶۰
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
مجری طرح پنبه کشور از افزایش ۲ برابری تولید این محصول در برنامه ششم خبر داد.

تولید پنبه ۲ برابر افزایش یافت

ابراهیم هزارجریبی گفت: در بیش از ۷۰ درصد کشور‌های دنیا به کشاورزان پنبه‌کار یارانه داده می‌شود تا بتوانند از ارزش افزوده این محصول استفاده کرده و این صنعت را حفظ کنند.

او افزود: برنامه‌های حمایتی دولت از پنبه‌کاران کشور همچون استفاده از آبیاری میکرو، استفاده از کشت مستقیم، اعطای تسهیلات ۴ درصد برای کمباین پنبه، استفاده از ارقام زودرس و اعطای تسهیلات یارانه اجرا می‌شود.

هزار جریبی ادامه داد: عملکرد پنبه، در هکتار ۳ هزارکیلوگرم افزایش یافته است که با این وجود نیاز به حمایت‌های بیشتر دولت همچنان وجود دارد.

مجری طرح پنبه کشور از افزایش ۲ برابری تولید این محصول در برنامه ششم خبر داد و گفت: از ۱۵۰ هزار تن وش به بیش از ۳۰۰ هزار تن تولید را افزایش داده‌ایم.

او افزود: اکنون در صنایع نساجی به ۵۰۰ هزار تن وش نیازمندیم تا بتوانیم از آن ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنایع نساجی را به دست آوریم.

هزارجریبی دسترسی نداشتن به ماشین‌آلات برداشت پنبه و کمبود صنایع جانبی پیشرفته را از مهمترین مشکلات کشاورزان پنبه‌کار دانست و گفت: مشکل قیمت پنبه، مدیریت نابجا در واردات، اعطای ارز ارزان‌قیمت به وارد کننده، باعث کاهش صرفه اقتصادی پنبه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: