April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۵۳
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
توافق‌نامه همکاری‌های فناورانه بین ایران و تاجیکستان با هدف افزایش رشد اقتصادی و اجتماعی دو کشور امضا شد.

مرکز نوآوری مشترک ایران و تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود

توافق‌نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شهرداری «دوشنبه» با هدف راه‌اندازی «مرکز نوآوری ایران و تاجیکستان» و توسعه همکاری‌های فناورانه منعقد شد.

این توافق نامه همکاری در جریان بازدید رستم امامعلی، رئیس مجلس ملی تاجیکستان و شهردار دوشنبه از خانه نوآوری و فناوری ایران با توجه به ابراز علاقه طرفین به تقویت روابط علمی، فناورانه و رشد همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و همکاری مؤثر در زمینه علم، فناوری و نوآوری که موجب افزایش رشد اقتصادی و اجتماعی دو کشور می‌شود به امضای معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس مجلس ملی و شهردار شهر دوشنبه تاجیکستان رسید.

این توافق‌نامه با محوریت «ایجاد مرکز نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان» و «گسترش چارچوب همکاری‌ها در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان» منعقد شده که بر اساس آن، ایران و تاجیکستان در قالب تعریف پروژه‌های مشترک توسعه علم و فناوری آینده، توسعه ظرفیت‌های جدید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری و توسعه همکاری‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری‌های راهبردی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

کمیته کار مشترک با هدف پیشبرد بهتر محور‌های مورد تاکید در این توافق‌نامه تشکیل شد و طرفین در قالب کمیته کاری مشترک در زمینه برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزیابی روند اجرای فعالیت‌های مشترک مطابق با این یادداشت تفاهم اقدام می‌کنند. فعالیت کمیته مشترک با هدف ایجاد شرایط سازمانی، حقوقی، فنی و مالی برای اجرای این یادداشت تفاهم خواهد بود و پیشنهاد‌های هماهنگی و نظارت بر اجرای این یادداشت تفاهم را ارائه می‌کند. کمیته مشترک جلسات خود را در جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و در صورت لزوم به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: