April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه؛
کد خبر: ۴۰۷۴۸۱
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برگزاری نمایشگاه بستری برای توسعه صادرات و افزایش توان تولید است که می‌تواند با تقویت تجارت خارجی رغبت تولیدکنندگان برای تولید را بیشتر کند.

نمایشگاه، بستری برای عرضه محصولات تولیدی و رونق صادرات است

از ابتدای امسال طراحی پروژه‌های سرمایه گذاری برای معرفی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فعالان اقتصادی بین المللی در دستور کار قرار گرفته است. پروژه‌های سرمایه‌گذاری ابزاری برای معرفی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری مناطق به فعالان اقتصادی محسوب می‌شود که مطالعات اولیه هر کدام از این پروژه‌ها، زیرساخت‌ها فراهم و مجوز آنها صادر شده است.

چهار مرحله از بسته‌های اقتصادی مناطق آزاد رونمایی شد، ۳۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد محقق شده است و در سه ماه پایانی امسال نیز به دنبال تحقق تقاضا‌های ثبت شده و آغاز فرایند احداث خواهند بود. بر اساس اسناد بالادستی ۶ ماموریت برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است که شامل جهش تولید، جهش صادرات، انتقال فناوری، تامین نیاز‌های اساسی کشور، تامین مالی از خارج از کشور و عمران و آبادانی منطقه می‌شود که چهار مورد از آن‌ها بین المللی محسوب می‌شود.

مناطق به عنوان قطب‌های پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شوند، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تیم ملی اقتصاد بین الملل اقتصاد کشور هستند، به همین دلیل بیش از یک سوم از صادرات غیرنفتی کل کشور از مبدا این محدوده‌ها بوده است.

ترانزیت؛ مزیت مطلق ایران

بیش از ۷۰ درصد ترانزیت از این مبادی است، اما مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سطح بین الملل شناخته شده نیست که با حضور در رویداد‌های داخلی و خارجی و با برگزاری نمایشگاه های مختلف در تلاش برای معرفی بیشتر هستند. در هشت ماهه امسال در پنج رویداد بین المللی و چهار نمایشگاه داخلی برگزار شده است و با معرفی مزیت مناطق آزاد و به دلیل ظرفیت بالا با شناخته شدن بیشتر، تقاضای بیشتری را جذب خواهند کرد.

 

حسین گروسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی مبلمان و لوستر در منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان نقطه اتصال ایران و اروپا و کشورهای اوراسیا موقعیت منحصر بفرد برای عرضه محصولات داخلی به این کشورها به لحاظ کیفیت خوب و قیمت پایین دارد.

گروسی با بیان اینکه بازار کشورهای همسایه از تولیدات ایرانی استقبال می‌کنند اضافه کرد: حرکت به‌سمت رشد صادرات و اقتصاد تولیدمحور، مستلزم تقویت بخش تولید با استفاده از همه‌ی امکانات و ظرفیت‌های ملی است که برگزاری نمایشگاه ها یکی از این فرصت ها است.

وی اضافه کرد: مدیریت صحیح بازار و اتخاذ سیاست‌های تجاری مناسب، نقش پررنگی در توانمندسازی بخش تولید دارد؛ چراکه بازار مصرف بزرگ، فرصتی بی‌بدیل برای رونق تولید داخلی به‌عنوان بخش واقعی اقتصاد به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه نمایشگاه ویترین توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی منطقه را به نمایش می گذارد تاکید کرد: رونق صنعت نمایشگاهی موجب ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی می شود.

نمایشگاه‌ها از مهمترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای تجارت محسوب می‌شوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع دارند و برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف به شمار می روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: