کد خبر: ۴۰۷۵۰۰
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
حسب الله در سال ۲۰۲۱ به واسطه ویدئویی در تیک تاک به شهرت رسید تا جایی که تمام فضای مجازی را به سرعت درنوردید.
داستان مرد کوچکی که ستاره شبکه‌های اجتماعی شد
حسب الله، مرد کوچک، طی سال‌های اخیر به ستاره‌ی اجتماعی و یکی از محبوب‌ترین میم‌های اینترنتی بدل شده است. اما حسب الله کیست؟ در ادامه با او آشنا خواهیم شد.

همه چیز از وایرال شدن یک ویدئو در تیک تاک آغاز شد

نام کامل قهرمان داستان ما حسب الله ماگومدوف است. با این حال، او بیشتر با نام خودمانی اش «حسبیک» (Hasbik) شناخته می‌شود. حسب الله متولد سال ۲۰۰۲ در کشور داغستان است. او چهره‌ای مشهور در شبکه‌های اجتماعی است. آنچه او را از بقیه‌ی ستاره‌های فضای مجازی متمایز کرده این است که او به کوتولگی دچار است، مشکلی پزشکی که بر اثر کمبود هورمون‌های رشد به وجود می‌آید. حسب الله تنها ۱۰۲ سانتیمتر قد دارد.

او در سال ۲۰۲۱ به واسطه‌ی ویدئویی در تیک تاک به شهرت رسید که تمام فضای مجازی را به سرعت درنوردید. از آن زمان او با برخی از ستارگان هنر‌های رزمی ترکیبی همچون حبیب نورمحمدوف، اسلام مخاچف و الکساندر ولکانوفسکی همکاری داشته است. اما این همه‌ی ماجرا نیست. او با چهره‌های مشهور دیگری هم همچون مارک والبرگ، دانا وایت، شکیل اونیا و نلک بویز وقت می‌گذراند.

مردم حسب الله را به خاطر شخصیت منحصر به فردش و نحوه‌ی ارتباطش با دیگران دوست دارند. او علیرغم جثه‌ی کوچکش، ستاره‌ی بزرگی در فضای مجازی و دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.

ستاره شبکه های اجتماعی

مدرسه را ترک کرد تا کاری که دوست دارد را انجام دهد

حسب الله مسلمان است و پدرش از راه لوله کشی مخارج خانواده‌ی خود را تأمین می‌کرد.

حسب الله در مصاحبه‌ای گفته که از حضور در مدرسه لذت نمی‌برد و آنجا برایش حکم «زندان» داشت.

او بالاخره مدرسه را ترک کرد و پا در مسیر تازه‌ای گذاشت – ساخت ویدئو برای اینترنت، امری که زندگی حسب الله را زیر و رو کرد و او را به شهرت امروزش رساند.

حسب الله با ویدئوهایش توانست پا را از محدودیت‌هایی که در مدرسه احساس می‌کرد فراتر بگذارد. فرار او از مدرسه نه فقط فیزیکی، بلکه هم نمادین بود و رهایی او از قید و بند‌ها را نشان می‌داد. اینترنت برای او حکم یک بوم نقاشی را داشت که می‌توانست هر چه دلش می‌خواست، بی هیچ محدودیت دست و پاگیری با آن ترسیم کند.

موفقیت زودهنگامی داشت

حسب الله از سال ۲۰۲۰ که فعالیتش را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده تاکنون بیش از ۸/۵ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام به دست آورده است. شهرت او از زمانی آغاز شد که در شبکه اجتماعی تیک تاک وایرال شد، با ویدئویی که در آن با شوخ طبعی هنر‌های رزمی ترکیبی را دست انداخته بود.

شهرت او زمانی بیشتر شد که لقب «مینی حبیب» گرفت، پس از آنکه در یکی از ویدئوهایش به تقلید از حبیب نورمحمدوف، مبارز حرفه‌ای رشته‌ی هنر‌های رزمی ترکیبی پرداخت. این ویدئو به همکاری حسب الله و حبیب نورمحمدوف در خصوص چند پروژه‌ی تولید محتوا انجامید.

حسب الله با وجود چالش‌هایی که به واسطه‌ی وضعیت فیزیکی اش با آن‌ها رو به رو است، از اعتماد به نفس و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، ویژگی‌هایی که جزئی جدایی ناپذیر شهرت گسترده‌ی او است.

حسب الله

وضعیت فیزیکی نادرش مانع رسیدنش به آرزوهایش نشد

حسب الله با مشکل «کمبود هورمون رشد» متولد شده است که بیشتر با عنوان کوتولگی شناخته می‌شود، اما یک بیماری نیست. این مسأله سبب شده سن حسب الله بسیار کمتر از سن واقعی اش به نظر برسد، در حالی که او حالا ۲۱ سال سن دارد. او چیزی حدود یک متر قد دارد.

رابطه‌ی ویژه‌ای با هنر‌های رزمی ترکیبی دارد

حسب الله اکتبر سال ۲۰۲۳ با بستن قراردادی ۵ ساله با UFC تیتر اخبار شد و او در عین یک مشاجره‌ی مجازی پرسروصدا نیز با کانر مک گرگور، مبارز مشهور ایرلندی دارد. علیرغم مطرح شدن شایعاتی درباره‌ی احتمال برگزاری مبارزه‌ای میان حسب الله و یک چهره‌ی دیگر شبکه‌های اجتماعی به نام عبدو روزیق (Abdu Rozik) که او نیز به کوتولگی دچار است، اما این مبارزه هرگز برگزار نشد.

با این حال، به نظر می‌رسد همکاری حسب الله با UFC قرار است به شکل تبلیغاتی باشد. او طی ماه‌های اخیر در چندین رویداد UFC حضور داشته است.

ویدئوهایش محبوبیت زیادی دارند

حسب الله از زمانی که پا به صحنه‌ی اینترنت گذاشت، خیلی زود به یک میم اینترنتی زنده بدل شد.

شبکه اجتماعی تیک تاک نقش زیادی در تبدیل شدن حسب الله به یک ستاره‌ی فضای مجازی داشت و شهرت او از حوالی آوریل ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری یافت.

حسب الله بعداً تصویر خود را ثبت رسمی کرد که این کار این امکان را به وجود آورد تا از تصویر او بر روی محصولات مختلف استفاده شود، از برچسب تا ماکت‌های مقوایی در اندازه‌ی واقعی و حتی محصولات کاربردی مانند دستگاه تصفیه هوا. این اقدام شهرت او در فضای مجازی را افزایش داد و جایگاه به عنوان یک جذابیت تجاری را تثبیت کرد.

حسب الله چقدر ثروت دارد؟

با توجه به افزایش روز افزون شهرت حسب الله در شبکه‌های اجتماعی، ثروت او در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. او موفقیت مالی اش را در چیز‌های مختلفی سرمایه گذاری کرده، ازجمله ماشین‌های لوکس، ساعت‌های گران قیمت، رمز ارز و اِن اِف تی.

علاقه‌ی او به ساعت‌های لوکس در تصاویری که از خود منتشر می‌کند مشهود است، تصاویری که در آن‌ها مجموعه‌ی ساعت‌های رولکس را به رخ می‌کشد. یکی از ساعت‌های رولکس او ۷،۵۰۰ دلار قیمت دارد.

حسب الله سرمایه گذاری‌هایی هم در دنیای رمز ارز داشته و پروژه‌ای به نام «کریپتو حسب الله» راه اندازی کرده است که شامل یک مجموعه طرح دستی ترسیم شده بر اساس میم‌های او در قالب اِن اِف تی است.

او علاقه‌ی زیادی هم به ماشین‌های گران قیمت دارد و از خود تصاویر زیادی با ماشین‌های زیبا و لوکس منتشر می‌کند که البته روشن نیست به خود او تعلق دارند یا خیر.

با وجود زندگی پر مشغله اش، در ِ قلبش را به روی عشق باز گذاشته است

حسب الله که در حال حاضر در رابطه عاطفی نیست، در مصاحبه‌ی جدیدی گفته به نظرش هنوز برای تجربه‌ی رابطه عاشقانه بسیار جوان است و آمادگی آن را ندارد. با این حال، او گفت که دوست دارد یک روز ازدواج کند و احتمالاً ۵ تا ۱۰ سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: