آیا تا به حال فکر کرده‌اید سایت‌هایی همانند دیجی کالا، ترب و غیره چگونه رتبه‌های نخست گوگل را به تسخیر خود درآورده‌اند؟ آیا شما هم جزو صاحبین کسب‌و‌کارهایی هستید که به تازگی در فضای مجازی وارد شده و می‌خواهید سایت خود را در رتبه‌های نخست سرچ گوگل مشاهده کنید؟ در ادامه این مطلب با ما باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ داده و شما را با خدمات سئو بیشتر آشنا کنیم.

رنک یک گوگل و مزایای دستیابی به آن

رسیدن به رتبه یک گوگل از جمله اهداف بلند مدت بسیاری از کسب‌و‌کارهای مدرن است که قصد دارند فروش از طریق فضای مجازی را نیز تجربه کنند. به عنوان مثال می‌توان به سایت دیجی کالا اشاره کرد که با سرمایه گذاری در خدمات سئو سایت خود، توانسته است در رتبه نخست بسیاری از کلمات کلیدی تجاری قرار گیرد.

برای آنکه با اهمیت رسیدن به چنین جایگاه‌هایی در نتایج گوگل بیشتر آشنا شوید، لازم است مزیت‌های آن را برشماریم که عبارتند از:

  • برندسازی

بنابر گفته ریچارد برانسون، برند یا نام تجاری شما به همان اندازه شهرت‌تان مهم است. برندسازی با رسیدن به رتبه‌های اول گوگل با ثبت نام تجاری شما در ذهن مخاطب انجام می‌شود. زمانی که مخاطب بارها نام شما را در لیست نتایج جستجوی خود مشاهده می‌کند، وارد ضمیر ناخودآگاه وی شده و اعتمادسازی شکل می‌گیرد.

  • افزایش گستره مشتریان

همانطور که در حالت سنتی شاهد افزایش تعداد مشتریان با راه اندازی شعب و ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بودیم، در فضای مجازی نیز شما می‌توانید با ایجاد یک سایت این کار را انجام دهید. با این حال صرف ساخت یک فروشگاه مجازی نمی‌تواند بازدهی روش سنتی را داشته باشد؛ مگر آنکه آن را به رتبه‌های نخست در سرچ گوگل برسانید.

  • جذب بالاترین نرخ کلیک یا CTR

با نگاهی به آمارها به راحتی متوجه خواهید شد که در حدود 25% از کل کاربران تنها وارد سایت با رتبه نخست در نتایج سرپ می‌شوند. این آمار با هر پله سقوط تفاوت قابل توجهی دارد که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

رتبه دوم

رتبه سوم

رتبه چهارم

رتبه پنجم

رتبه ششم

رتبه هفتم

15.7%

11%

8%

7.2%

5.1%

4%



آشنایی با مزیت‌های دستیابی به رنک یک گوگل

چگونه می‌توانیم به رنک یک گوگل برسیم؟

در حدود بیش از میلیاردها صفحه جدید به صورت روزانه در فضای مجازی توسط موتورهای جستجو و گوگل ثبت می‌شوند. چنین حجم داده‌ای نیاز به یک مکانیزم دقیق و جامع دارد تا بتوان آنها را برای ارزش گذاری، رتبه بندی و تعیین دقیق ارزش هرکدام از صفحات مدیریت کرد.

خدمات سئو، مجموعه اقداماتی است که در راستای چنین مکانیزمی انجام می‌شود تا سایت شما به رنک بالاتر و ارزش بیشتر برسد. در واقع موتورهای جستجو با تعریف یکسری قوانین، الگوریتم‌ها و چهارچوب‌ها، مسیری را برای رسیدن به رتبه‌های بالا در صفحه SERP (نتایج جستجو) ارائه کرده‌اند. هرچقدر سایت شما در این راه قرار گرفته و پارامترهای مختلف خود را در چهارچوب آن بهبود بخشد، موتورهای جستجو علاقمند هستند تا رنک بهتری را در صفحه نتایج به این سایت‌ها بدهند.

پس در یک جمع بندی کوتاه باید بگوییم خدمات سئو به عنوان مجموعه اقداماتی است که مسیر رسیدن سایت شما به رتبه‌های نخست گوگل را فراهم می‌کند.

بخش‌های اصلی خدمات سئو

این سرویس خود زیرشاخه‌های مختلفی را شامل می‌شود که ارتقا سایت در هر قسمت آن برای رسیدن به رتبه نخست گوگل ضروری است. به طور خلاصه راجع به 4 بخش مهم می‌توان گفت:

  • سئو داخلی: از آنجایی که صفحات مختلف سایت، محصولات و خدمات شما همگی در قالب یک پلتفرم ارائه می‌شوند، باید برای بهینه سازی تمام آن چیزی که درون این پلتفرم وجود دارد اقدام کنید. به چنین کاری سئو داخلی می‌گویند که شامل کیورد ریسرچ، تولید محتوا، بهینه سازی تایتل و متادیسکریپشن‌ها و غیره می‌شود.

  • سئو تکنیکال: بخشی از سئو داخلی است که بیشتر حول اقدامات فنی بوده و غالب تسک‌های آن به دانش برنامه نویسی نیاز دارد. به همین خاطر به صورت جداگانه درنظر گرفته می‌شود. از جمله ریسپانسیو کردن سایت، بهینه سازی تجربه کاربری، افزایش سرعت، رفع ارورهای فنی مانند کد 404، 500 و غیره.

  • سئو خارجی: خدمات سئو محدود به فضای داخلی سایت نمی‌شود؛ بلکه شما باید در خارج از سایت نیز برند و پلتفرم خود را پروموت کنید. اقداماتی که در این بخش انجام می‌شوند شامل 3 بخش مهم یعنی ایجاد شبکه اجتماعی و گرفتن سوشیال سیگنال‌ها، درج بک لینک و تبلیغات است.

  • سئو محلی: در نهایت یک بخش مهم برای کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک، سئو محلی است. در این بخش اقداماتی صورت می‌گیرند تا سایت شما در نتایج جستجوی محلی به کسانی که در موقعیت جغرافیایی نزدیک شما قرار دارند، پیشنهاد شود. مثلا اگر نیاز به یک تعمیرگاه لوازم الکترونیکی دارید، می‌توانید کسب‌و‌کار خود را با سئو محلی تقویت نمایید.

نحوه رسیدن به رنک یک گوگل

آشنایی با ترفندهای مهم خدمات سئو برای رسیدن به رنک یک گوگل

برای آنکه درک شما از خدمات سئو سایت به عنوان راه حلی برای رسیدن به رتبه یک گوگل افزایش یابد، چند نمونه ترفند عینی را بیان می‌کنیم که به شرح زیر هستند:

  • تولید محتوای آسمان خراش: شما می‌توانید برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش شانس‌تان برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل، اقدام به تولید محتوای آسمان خراش نمایید. این نوع محتواها بیش از 3-5 هزار کلمه دارند.

نکته: برای اثرگذاری چندبرابری این نوع محتواها، می‌بایست حتما نکات سئویی آن را درنظر بگیرید. شما می‌توانید با سفارش تولید محتوا در مجموعه SEOEDU، شانس رسیدن به رتبه‌های بالا در تولید محتوای صفحات خود را بیشتر کنید.

  • تارگتینگ لانگ کیوردها: یکی دیگر از ترفندهای مهم که معمولا در سئو داخلی سایت‌های نوپا از آن استفاده می‌شود، سئو کلمات بلند است. از آنجایی که رتبه گرفتن در این کلمات به آسانی انجام می‌شود و مخاطبان این دسته از کلمات نرخ تبدیل و فروش بیشتری دارند، شما می‌توانید بازخورد خوبی بگیرید.

  • بهینه سازی سایت برای موبایل: بنابر آمارها تا سال 2021، بیش از 54 درصد از یوزرهای اینترنت را کاربران با دستگاه‌های موبایل تشکیل می‌دهند. این نسبت معمولا در سایت‌های فارسی نیز وجود دارد. به همین خاطر شما می‌توانید طیف کاربران بسیاری را با ریسپانسیو کردن سایت خود بدست آورید که منجر به بهبود تدریجی سئو سایت، تعامل مخاطب و در نتیجه افزایش رتبه آن در صفحه نتایج گوگل می‌شود.

آشنایی با ترفندهای رسیدن به رنک یک گوگل

معرفی خدمات سئو در SEOEDU

با توجه به اهمیت سئو برای رشد کسب‌و‌کارهای مجازی، بسیاری از برندها و شرکت‌های فعال در صنایع مختلف به استفاده از خدمات سئو روی آورده‌اند. هرچند آنها خود یک گام جلوتر از دیگران هستند، با این حال این موضوع نمی‌تواند تضمین کننده رشد آنها در مقابل گروه دوم باشد.

گروه دوم کسانی هستند که به صورت هوشمندانه سئو سایت خود را به افراد متخصص با تجربیات بیش از چند سال می‌سپارند. این کار چند مزیت مهم دارد که مهم‌ترین آن، تضمین شانس بیشتر در رسیدن به رتبه‌های بالا و کاهش مدت زمان آن است. هرچقدر مجموعه ارائه کننده خدمات سئو از پختگی، دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد، نتایج خدمات سئو آن مطمئن‌تر و سریع‌تر است.

SEOEDU یکی از مجموعه‌هایی است که جزو 5 موسسه تاپ در ارائه خدمات سئو و تولید محتوای ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید برون سپاری خدمات سئو سایت خود را به این تیم بسپارید. سرویس‌های ارائه شده توسط SEOEDU عبارتند از:

  • سئو سایت خدماتی، شرکتی، فروشگاهی، آموزشی، شخصی و غیره.

  • مشاوره سئو.

  • تولید محتوای سئو شده و رپورتاژ.

  • طراحی سایت.

  • افزایش سرعت سایت.

  • آموزش سئو و منتورینگ.

کاربران می‌توانند با تکیه بر سابقه بیش از 5 سال در ارائه خدمات سئو این تیم، همین حالا به صفحه خدمات سئو سایت SEOEDU مراجعه کنند.

آشنایی با خدمات سئو مجموعه SEOEDU

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: