May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۷۲
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
دبیرکل اجلاس میراث فرهنگی آسیا گفت: ۱۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی ایران به تصویب مرکز ائتلاف میراث فرهنگی آسیا رسید.

تصویب 19 پروژه‌ میراث فرهنگی ایران در مرکز ائتلاف میراث فرهنگی آسیای چین

در حاشیه گشایش نمایشگاه «شکوه ایران باستان»، دکتر علی دارابی قائم مقام وزیرو معاون میراث فرهنگی کشورمان که به کشور چین سفر کرده است، با دبیر کل اجلاس میراث فرهنگی آسیا دیدار کرد.

بنا بر این گزارش، در این دیدار، «لیو سان لی» دبیرکل ائتلاف میراث فرهنگی آسیا ضمن قدردانی به جهت عضویت فعال ایران در این ائتلاف، به ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌های این ائتلاف اشاره کرد و گفت: از اینکه ایران بیشترین پروژه‌های میراث فرهنگی را برای این مرکز ارسال کرده است قدردانی می‌کنم.

وی همچنین اعلام کرد: ۱۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی ایران به تصویب مرکز ائتلاف میراث فرهنگی آسیا رسیده و توانسته است رأی کشور‌های مختلف کسب کند. این برنامه‌ها طی امسال و سال آینده به صورت عملیاتی اجرایی خواهند شد.

به گزارش میراث آریا، مرکز ائتلاف میراث فرهنگی آسیا در آکادمی میراث فرهنگی چین در شهر پکن مستقر است و توسط ۱۸ کشور آسیایی از جمله ایران بنیانگذاری شده است. نخستین جلسه رسمی این ائتلاف در اردیبهشت سال جاری در شهر شی أن برگزاری شد.

چین، ایران، ارمنستان، کامبوج، جمهوری دمکراتیک خلق کره، قرقیزستان، پاکستان، سوریه، امارات متحده عربی، یمن، آذربایجان، میانمار و سریلانکا اعضای مؤسس این ائتلاف و بنگلادش، سنگاپور، تاجیکستان، ازبکستان و ویتنام اعضای ناظر بر آن هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: