April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۸۱
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
نخستین هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری تطبیقی طراحی و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری تطبیقی

به نقل از ChinaDaily، شرکت فناوری آموزشی چینی، «Squirrel Ai»، پس از اعلام توسعه نخستین مدل بزرگ با قابلیت یادگیری تطبیقی، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای کاربران بین المللی عرضه کند.

لی هائویانگ، رئیس این شرکت گفت: «انتظار می‌رود که «Squirrel Ai» تا پایان سال جاری محصولات و سرویس‌های جدیدی را به کاربران جهانی ارائه دهد. ما همچنین در راستای ارتقای عدالت آموزشی، سیستم خود را به صورت رایگان به ۲۰ درصد از کودکان خانواده‌های کم درآمد در جهان ارائه خواهیم داد.»

وی در ادامه افزود که مدل بزرگ این شرکت با ۱۰ میلیارد داده رفتاری که از ۲۴ میلیون دانش‌آموز جمع‌آوری شده، آموزش دیده و پیشرفت‌هایی را در فناوری‌های هوش مصنوعی از جمله الگوریتم‌های توصیه و سنجش دانش ایجاد کرده است. مدل بزرگ تازه رونمایی شده این شرکت یکی از اولین نمونه‌هایی است که فناوری یادگیری تطبیقی را در مدل‌های بزرگ چند وجهی تعبیه کرده است.

یادگیری تطبیقی بخشی از یادگیری تعاملی است که نیاز‌های افراد را از طریق مسیر‌های یادگیری، بازخورد مؤثر و منابع تکمیلی برطرف می‌کند.

به گفته لی هائویانگ، با این دستاورد، رویکرد شرکت مذکور در مدل‌های بزرگ از تحقیق و توسعه فناوری به طرح‌بندی برنامه‌ها و صنعت ارتقاء یافته است. این محصول بهتر می‌تواند روابط و الگو‌های پیچیده را در داده‌ها ثبت و سریع‌تر رابطه بین نکات علمی و سؤالات و توانایی‌های کودکان را کشف کند.

وی تأکید کرد، چنین پیشرفتی سرویس‌های شخصی‌سازی شده هدفمندتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند و در نتیجه کارایی یادگیری دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد. این شرکت از سال ۲۰۲۳، ۲ هزار فروشگاه ماشین یادگیری هوشمند آفلاین راه‌اندازی کرده و نرخ رشد کلی کسب و کار خود را به ۳۰۰ درصد رسانده است.

منبع: زاویه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: