April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون توسعه از داخلی سازی ۸۵ درصد قطعات خبرداد
کد خبر: ۴۰۷۷۳۰
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان از نگاه ویژه به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان با هدف بومی سازی قطعات برای خودکفایی خبرداد.

ذوب آهن در مسیر قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی

مهران قمی به تشریح سیاستگذاری‌های صورت گرفته ذوب آهن اصفهان در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: ذوب آهن اصفهان با رویکرد قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی، اقدامات گسترده‌ای در زمینه مهندسی معکوس و داخلی سازی انجام داده است.


وی از همکاری‌های گسترده ذوب آهن اصفهان با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: ذوب آهن اصفهان علاقه زیادی به همکاری با شرکت‌های مختلف دانش بنیان و استفاده از دانش و توان این شرکت‌ها دارد.


معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان از رویکرد جدی شرکت بر استفاده از پتانسیل‌های داخلی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت سازی‌های صورت گرفته، ذوب آهن این امکان را دارد که ۸۵ درصد از نیاز‌های قطعاتی را در داخل کارخانه تولید کند.


وی از توان بالای ذوب آهن در عرصه‌های گوناگون خبر داد و گفت: تولید ۸۵ درصد قطعات مصرفی، یک پتانسیل بسیار قوی است که ذوب آهن اصفهان هم در تولید قطعات و هم در پروژه‌های در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید:

یکه تازی ذوب آهن اصفهان در مسیر خودکفایی




قمی با تاکید بر اینکه ذوب آهن در عرصه‌های گوناگون تولید قطعات با بهره گیری از روش‌های مهندسی معکوس عملکرد بسیار خوبی داشته است گفت: اینکه فقط به باز تولید قطعات موجود بپردازیم، امری عادی است که کمتر موجب تحول می‌شود، به همین دلیل ذوب آهن اصفهان علاقه دارد در زمینه فناوری‌های جدید نیز ورود کند که خوشبختانه در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته است.


وی از فرا استحصال مواد مختلف ارزشمند خبرداد و گفت: فراوری سرباره‌ها در مجموعه ذوب آهن با جدیت دنبال شده که برای تحقق این مهم با شرکت‌های دانش بنیان همکاری‌های موثری انجام شده است.


معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان از اعتقاد به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: ذوب آهن اصفهان در زمینه‌های مختلف با شرکت‌های دانش بنیان قرارداد‌های مختلفی منعقد کرده که تولید سوزن ریل یکی از تاثیرگذارترین آنهاست.


وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید سوزن ریل اقدام تاثیرگذاری صورت گرفته است گفت: حداکثر ظرف یک سال آینده این پروژه به نتیجه خواهد رسید.


قمی از قراردادی که درباره کنورتور‌های ذوب آهن منعقد شده، به عنوان اقدام تاثیرگذار دیگری یاد کرد و گفت: این قرارداد با جدیت در حال اجراست و ظرف یک سال آینده به نتیجه خواهد رسید.


وی با اشاره به امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های نوآورانه در زمینه فرآوری و استحصال عناصر ارزشمند از سرباره کنورتور با شرکت پیشرو تعالی فناوری فردا (شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا) گفت: اقدامات این تفاهم نامه در سطح پایلوت انجام شده و این آمادگی وجود دارد که در آینده نزدیک وارد اشل صنعتی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: