کد خبر: ۴۰۷۷۳۲
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بر ضرورت سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.

۳ میلیارد نفر - دقیقه بازی رایانه‌ای، ظرفیتی خارق‌العاده برای فرهنگ‌سازی و خلق ارزش افزوده است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای و ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات و نیروی انسانی جوان بر ضرورت سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر که با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسنلو؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، محمد امین حاجی هاشمی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و جمعی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد؛ با اشاره به این‌که رویداد سرمایه‌گذاری که به این جشنواره افزوده شده، اتفاق مثبتی است و می‌تواند به توسعه این صنعت خلاق کمک کند، افزود: اگرچه برای شروع، این حجم سرمایه گذاری قابل تقدیر و اتفاق مبارکی است، اما با توجه به ظرفیت‌های کشور در این حوزه، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای باید در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی اظهار کرد: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خود را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می‌شود، فناوری را حاصل می‌کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می‌کند؛ بنابراین دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه‌ساز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب نوآورانه‌ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری‌های فناورانه عرضه می‌کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می‌شود، شرکت‌های صنایع دستی و فرهنگی به وجود می‌آیند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می‌شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می‌دهند. در شرکت‌های خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی‌تر است و در ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی این موضوع مورد توجه و حمایت قرار دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی، صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از فرصت‌های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست و گفت: امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتوا‌ها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ بنابراین به این حوزه باید به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی درباره بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می‌کنیم، قطعا باید حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم. این که معاونت علمی هم توجه ویژه‌ای به حمایت از توسعه این صنعت خلاق دارد، به دلیل اهمیت بالای این حوزه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: