April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولید یک میلیون و 62 هزار تن بریکت گرم، توانمندی را به اثبات رساند
کد خبر: ۴۰۷۷۹۷
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
رقابت بزرگترین و مهمترین رویکرد در تولید است. رقابت باعث رونق، شکوفایی، اختراع، اکتشاف، نوآوری و تحول می شود که در نهایت سودآوری را رقم می زند.

قد کشیدن صبا فولاد در جمع بزرگان

هر مجموعه ای که نتواند در عرصه رقابت با قدرت وارد شود، دچار روزمرگی می شود، وضعیتی که مرگ تدریجی را برای هر مجموعه ای رقم می زند.

 

ابزاری برای محک زدن

برای آنکه هر شرکت یا مجموعه ای جایگاه خود را اثبات کند، باید در کورس رقابت حاضر شود و به ارایه دستاوردهای خود بپردازد. یکی از بخش هایی که همواره تاثیرگذاری خود را اثبات کرده، برگزاری نمایشگاه است. همین تاثیرگذاری باعث شده همه ساله در شهرهای کشور، نمایشگاههای بسیاری برگزار شود. اگرچه این نمایشگاهها به صورت تخصصی برگزار می شود، اما تمامی صنایع و فعالیت هایی که خود را به نوعی به نمایشگاه مرتبط می دانند، با هدف برقراری ارتباط در نمایشگاه حضوی می یابند که همین امر بر شکوفایی نمایشگاهها می افزاید.

 

محل خودنمایی

نمایشگاهها محلی برای ارایه توانمندی و خودنمایی است. بنابر این هر شرکت، مجموعه، کارخانه یا بنگاه اقتصادی که حرفی برای گفتن داشته باشد، در نمایشگاه حضور می یابد و شرکتهایی که دست خالی دارند، یا حاضر نمی شوند یا محدود حضور می یابند تا به ناتوانی و بی تفاوتی متهم نشوند.

 

نمایشگاه فولاد

یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین صنایع کشور، صنعت فولاد است. صنعت فولاد به اندازه ای گسترده است که تمامی صنایع را به خود درگیر کرده و همین امر باعث رونق هر چه بیشتر این نمایشگاه می شود. فولادسازان بزرگی همچون صبا فولاد، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی، فولاد اکسین، ذوب آهن اصفهان و... باعث شده پنجمین نمایشگاه فولاد پر رونق تر از همیشه برگزار شود.

 

 

حضور صبا فولاد

در بین شرکتهای فولادی، شرکت صبا فولاد خلیج فارس از جایگاه ویژه ای برخوردار است. صبا فولاد در کنار شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی کشور، باعث رونق پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران شد. نکته جالب توجه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، رویکردی متفاوت بود. این نمایشگاه با محوریت ارایه نیازها و فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل، نیازهای فناورانه در زنجیره آهن و فولاد برگزار شد. شرکت صبا فولاد خلیج فارس نیز که گام های موثری در بومی سازی، مهندسی معکوس، خودکفایی و قطع وابستگی برداشته بود، در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی کشور، در این رویداد ملی و تخصصی حضور تاثیرگذاری داشت.

 

بیشتر بخوانید: بحران فولادسازی‌ها از قطعی برق (+فیلم)

 

رکورد زنی بریکت

نگاه تخصصی به بخش خاصی از تولید، باعث می شود یک صنعتگر یا تولیدکننده جایگاه برتری در آن بخش بدست بیاورد. صبا فولاد خلیج فارس نیز جایگاه ویژه ای در رکوردشکنی داشته و دارد به نوعی که نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران است. صبا فولاد که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است، در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس فعالیت می کند. رکورد تولید سالیانه این شرکت در پایان آذر ماه سال جاری با ثبت تولید بیش از یک میلیون و 62 هزار تن بریکت گرم شکسته شد.

 

میز تعمین ساخت داخل

با توجه به رویکرد پنجمین نمایشگاه، توجه به بومی سازی و مهندسی معکوس با جدیت صورت می گرفت و برای آنکه اهمیت این عنوان اثبات شود، میز تعمیق ساخت داخل در این دوره با قوت برگزار شد که تفاهم نامه ها و قراردادهای داخلی سازی قطعات، تجهیزات، دانش فنی و فرایندهای استراتژیک در فولاد و صنایع معدنی کشور با جدیت و قوت به امضای شرکتهای معدنی و فولادی رسید. اقدام جالب توجه دیگر اهدای جایزه ملی فولاد ایران و تقدیر از سازندگان داخلی برتر بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: