May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۸۰۲
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: چشم انداز ایمیدرو در حوزه HSE، به صفر رساندن حوادث، آسیب ها و آلایندگی در راستای تحقق توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.

خلوصی: چشم انداز ایمیدرو،

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی که بعد ظهر امروز در هفتمین همایش سالانه دوره ممیزی HSE ایمیدرو سخن می‌گفت، افزود: ممیزی انجام شده در حوزه HSE شرکت‌های معدن و صنایع معدنی؛ نشان داد که شرکت‌ها به رغم تحریم‌ها و مشکلات مربوط به تامین تجهیزات، اقدامات مناسبی در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشتند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ممیز از درون خود سازمان اقدام به ممیزی می‌کنند، عنوان کرد: هم افزایی درون بنگاهی و انتقال دانش در جهت ارتقا و بهبود وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست؛ از مزیت‌های برگزاری دوره‌های ممیزی است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: کار کردن برای سالم زندگی است نه اینکه کار کنیم تا سلامتی ما به خطر بیفتد و بدیهی است بخش سالم زندگی کردن آن مربوط به شما مدیران و کارکنان HSE می‌شود.

خلوصی با بیان اینکه شرکت‌ها بهبود محیط زیست را در سند راهبردی خود مورد توجه قرار دهند، افزود: ایمیدرو حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌ها در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: شرکت ها، مجتمع‌ها و طرح‌ها باید با بخش HSE هماهنگ باشند و در قرارداد‌های سرمایه گذاری این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد تا آسیبی مود توجه فعالان معدن و صنایع معدنی قرار نگیرد.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اینکه به طور حتم حوادث با "هوشمندسازی" کاهش خواهد یافت، گفت: بحث توسعه تکنولوژی که HSE از آن تاثیر می‌گیرد، در شرکت ملی مس ایران آغاز شده است و می‌توان آن را به دیگر معادن تسری داد.


دوره‌های آموزشی

خلوصی با بیان اینکه دوره‌های آموزش‌های جدید در بخش HSE طراحی خواهد شد، اعلام کرد: ایمیدرو همچون سال‌های گذشته؛ برگزاری دوره‌های آموزشی را در برنامه‌های خود لحاظ کرده است.

وی گفت: ایمیدرو در کناره اجرای پروژه ها، رعایت مسائل HSE را یک الزام می‌داند و امیدواریم با رعایت مسائل حوزه HSE؛ کشوری پیشرو، با اشتغالزایی بالا و بدون آلایندگی محیط زیست داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: