کد خبر: ۴۰۷۸۲۵
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
سخنگوی صنعت برق گفت: ظرفیت نیروگاهی که در حال حاضر از طریق صنایع وارد مدار شده ۸۵۰ مگاوات است.

ظرفیت فعلی نیروگاه صنایع به ۸۵۰ مگاوات رسید

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق و احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع در نظر گرفته شده تا صنایع سرمایه گذاری خود را در حوزه نیروگاهی افزایش دهند. بر اساس همین ماده این امکان برای صنایع با نیاز ۷ مگاوات هم امکان پذیر شده است.

او افزود: در حال حاضر با ظرفیتی در حدود ۱۶ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه‌های صنایع موافقت شده که اکنون مراحل احداث ۶ هزار مگاوات آن آغاز شده است. پیش بینی می‌کنیم ۲ هزار مگاوات تا پایان سال آینده از این محل در شبکه قرار بگیرد.

به گفته رجبی مشهدی ظرفیتی که در حال حاضر از طریق صنایع به شبکه متصل شده ۸۵۰ مگاوات است و تا پایان سال آینده ۲ هزار مگاوات به این میزان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه متذکر شد: صنایع استفاده کننده از برق این نیروگاه‌ها از برنامه‌های مدیریت مصرف خارج خواهند شد و علاوه بر این صرفه اقتصادی برای صنایع دارد و می‌توانند برق مازاد را به سایر صنایع بفروشند.

او افزود: نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم مشمول این قاعده هستند و هزار مگاوات از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع از نوع تجدیدپذیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: