April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۸۲۷
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: خودرو‌های بالای ٢۵٠٠ سی سی در اولویت واردات هستند و همچنان پلاک‌گذاری و واردات خودرو‌های آمریکایی ممنوع است.

خودرو‌های بالای ٢۵٠٠ سی سی در اولویت واردات قرار دارند

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: وظیفه اصلی سازمان توسعه تجارت تسهیل صادرات است به طوری که تجارت بین ایران و پاکستان ٢ میلیارد دلار است که در تفاهمات انجام شده این عدد به ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند و برای تحقق این هدف سند تدوین شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری و صادرات دارد، گفت: می‌توانیم از ظرفیت چابهار هم برای صادرات به هند و پاکستان استفاده کنیم و توان تجاری این منطقه را افزایش دهیم. از این رو نمایشگاه با حضور ١۴٠ تاجر خارجی در این منطقه برگزار شده‌است.

او افزود: در حال حاضر بیش از ١٠٠ هزار خودروی وارداتی و خارجی در مناطق آزاد وجود دارد و با مدلی که مورد توافق بانک مرکزی است، در رویه‌ای پلاک‌گذاری ملی خودرو‌ها انجام می‌شود و خودرو‌های بالای ٢۵٠٠ سی سی در اولویت هستند و همچنان پلاک گذاری و واردات خودرو‌هایی آمریکایی ممنوع است.

ضیغمی تاکید کرد: هدف از این اقدام کنترل بازار است چراکه ۶ سال است که در بازار خودرو عطش وجود دارد، هر اتفاقی که رخ دهد امکان دلالی در این بازار وجود دارد و تا زمانی که عرصه به حد مطلوب نرسد از این گونه دلالی‌ها گریزی نیست، اما تمام این ابزار‌ها کمک می‌کنند که تعادلی در بازار خودرو ایجاد شود.

ضیغمی در خصوص خودرو جانبازان هم گفت: عملا به مرحله آخر که بحث بارگذاری سامانه است رسیده ایم و جانبازان می‌توانند هم از طریق شرکت‌هایی که معرفی شده‌اند خودرو وارد کنند هم اینکه خودرو‌هایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش را دارند تا ١۵ روز آینده در سامانه بارگذاری می‌شوند و در سه نوبت عرضه خواهند شد.

او گفت: اولویت با جانباز‌ان بالای ٧۵ درصد جانبازی است، جانبازان یا خودشان می‌توانند این خودرو‌ها را وارد کنند یا از طریق شرکت‌هایی که معرفی شدند نسبت به واردات اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: